"Ford Motor Company a anuntat astazi ca fabrica sa de asamblare din Köln (Germania) va ramane singura sursa de productie din Europa pentru urmatoarea generatie a celui mai bine vandut model de clasa mica, Ford Fiesta. Anuntul de astazi vine ca urmare a semnarii unui acord inovativ de investitii dintre Ford si reprezentantii sindicatelor germane. Acordul ia in calcul perioada 2017 - 2021 si este de asteptat sa aduca reduceri de cost de cel putin 400 milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodata peste 24.000 de locuri de munca pentru for Ford-Werke GmbH", potrivit comunicatului constructorului auto. 

Acordul include ore si saptamani flexibile de lucru, precum si alte masuri - inclusiv internalizarea anumitor operatiuni asigurate momentan de furnizori.

"Aceste schimbari permit companiei Ford sa treaca la un program de lucru in 2 schimburi o data cu demararea productiei viitoare generatii de Fiesta pentru a face fata mai bine fluctuatiilor generate de cererea pietei. Un al treilea schimb de lucru se va adauga Fabricii de Motoare din Köln pentru a face fata cererii viitoare pentru motorul International al Anului 2012 si 2013, si anume motorul EcoBoost de 1,0 litri", se mai arata in comunicat.

Ziarul german Bild a scris in februarie, citand surse apropiate companiei, ca Ford va transfera de la Köln la Craiova, in 2017, o parte din productia modelului Fiesta, pentru a reduce costurile in contextul pierderilor masive inregistrate de operatiunile europene ale companiei dupa scaderea puternica a vanzarilor auto de pe continent. 

"Planurile Ford in ceea ce priveste uzina din Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei noastre cauta in continuare oportunitati de a introduce un al doilea model de clasa mica in productie la uzina din Romania. Mai multe detalii referitoare la acest subiect vor fi comunicate la momentul oportun", a declarat Ana-Maria Timis, purtatorul de cuvant al Ford Romania. 

Modelele de clasa mica pe care constructorul american le-ar putea lansa in perioada urmatoare in productie pe piata europeana, una dintre posibilele destinatii fiind fabrica din Craiova, sunt Ford EcoSport si Ford Ka, asamblate in prezent in India, respectiv in Brazilia. 

Cifra de afaceri Ford Romania aproape s-au dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde lei la 4,84 miliarde lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnand un castig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), dupa pierderile de 480,6 milioane lei din 2012. 

Ford a lansat la jumatatea anului 2012 constructia modelului B-Max, produs exclusiv la fabrica din Craiova si comercializat doar pe piata europeana.  Constructorul auto a asamblat 18.221 de masini B-Max in primul trimestru al acestui an, acoperind 19% din productia auto locala in acest interval, iar aproape toate masinile au mers la export. 

Ford produce in prezent la Craiova si motoare pe benzina EcoBoost de 1 litri si 1,5 litri, acesta din urma echipand modele produse in America de Nord si Asia.  Anul trecut, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost oprita pentru 35 de zile, in timp ce la motoare productia a fost sistata timp de sapte zile. Ford a anuntat opriri temporare de productie si in prima parte a acestui an.