Veniturile companiei franceze au coborat in perioada analizata cu 5,1%, la 29,6 miliarde euro. 

Vanzarile Peugeot sunt in cadere libera, din cauza recesiunii din sudul zonei euro, compania fiind dependenta in mare masura de performantele pietei europene.

Grupul francez arata tot mai mult ca un invins in duelul cu gigantul german Volkswagen, care se bucura de o prezenta mai solida in afara Europei, dar si de costuri de finantare mult mai reduse. 

PSA vrea sa inchida in 2014 fabrica de la Aulnay, din apropiere de Paris, si a suplimentat concedierile cu 8.000 de locuri de munca, pentru un total de 14.000 de disponibilizari. Compania are peste 200.000 de angajati la nivel mondial, aproximativ jumatate dintre acestia lucrand in Franta. 

Vanzarile auto din Europa vor scadea in 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, potrivit estimarilor analistilor si companiilor. 

Declinul cererii ridica problema supracapacitatii de productie pe continent, General Motors anuntand recent ca va inchide o fabrica din Europa, situata la Bochum, Germania. 

PSA estimeaza ca restructurarea din Franta, reducerea cheltuielilor de capital in Rusia, America Latina si China si parteneriatul cu General Motors in zona aprovizionarii si dezvoltarii vor reduce costurile cu 1,5 miliarde euro pana in 2015. Un plan separat de economii va genera scaderi de cheltuieli de un miliard de euro. 

Compania, un brand emblematic pentru industria franceza, cu o traditie de 116 ani, genereaza 75% din venituri pe piata europeana. Guvernul francez incearca sa impiedice inchiderea fabricii de al Aulnay si concedieri masive in Franta, pregatind un plan de salvare a industriei auto.

Profitul Ford a scazut cu 57% in trimestrul al doilea, la un miliard de dolari

Profitul net al Ford, al doilea mare producator auto din Statele Unite, a scazut la mai putin de jumatate in trimestrul al doilea, la 1 miliard de dolari, de la 2,4 miliarde de dolari in perioada similara a anului trecut, ca urmare a rezultatelor slabe din Europa, potrivit Bloomberg.

Criza din Europa compromite un procesul de imbunatatire a rezultatelor financiare implementat de directorul general, Alan Mulally, la Ford. Divizia din Europa a inregistrat o pierdere operationala de 404 milioane de dolari in trimestrul al doilea, fata de 176 milioane de dolari profit operational inainte de taxe in aceeasi perioada a anului trecut. In primele trei luni din acest an, divizia din Europa a generat o pierdere de 149 milioane de dolari.

Ford a anuntat ca anticipeaza un rezultat negativ de 1 miliard de dolari la divizia europeana pentru intreg anul si nu se mai asteapta la nivel de grup la un profit operational inainte de taxe egal cu cel de anul trecut, de 8,8 miliarde de dolari.

Pentru a reveni pe profit in Europa, unde piata auto se afla la minimul ultimilor 17 ani, Ford trebuie sa inchida una din fabricile pe care le detine in regiune, considera analistii. Potrivit Morgan Stanley, Ford foloseste doar 63% din capacitatea de productie pe care o are in Europa.

Veniturile au scazut in trimestrul al doilea cu 6,2%, la 33,3 miliarde de dolari.

Ford detine in Romania o fabrica, dupa ce a preluat in 2007, de la stat, compania Automobile Craiova. Grupul american a inceput in iunie productia de serie a autovehiculelor in Romania. Ford estimeaza ca va produce in acest an la Craiova 60.000 de masini B-MAX, iar anul viitor 105.000 de unitati, modelul fiind destinat in principal pietelor externe.