Germania isi upgradeaza linia de SUV-uri cu o noua masina exceptionala. BMW acopera aproape toate masinile posibile din gama unui producator. Iar tendinta e ca in fiecare clasa, de la mic la mare, sa ai varianta SUV pe langa sedan, hatchback si break.

Daca Mercedes tocmai a lansat GLE la Salonul Auto de la Geneva– concurent pentru X6 -, BMW urca o treapta si ajunge la X7. Acesta este indicativul public, pentru ca intern masina va fi cu numele de cod F17. Probabil ca nemtii au vrut sa fie cat mai aproape de seriile avioanelor americane.

Noul SUV va fi construit pe o platforma comuna care va fi folosita pe toate masinile produse de grup, de la Seria 3 in sus. 

Acest sasiu cantareste intre 240 si 250 de kg si are in compozitie magneziu, aluminiu si aliaj carbon-plastic. Puntiile (suspensiile) vor fi imprumutate detaliu cu detaliu de la X5 si X6, iar X7 va avea si o varianta 4x2 (doar tractiune spate). Motoarele vor fi cele mai puternice din linia BMW, inclusiv V8 si V12 cu aproape 600 de cai putere. Toate sunt turbo.

Chiar daca e un SUV si nu o limuzina, materialele dinauntru dotarile generale vor fi la la nivelul de Seria 7, cele mai bune si cele mai scumpe. Vor exista probabil versiuni si cu 7 locuri. Totodata, BMW vrea sa foloseasca reteta de productie de la X7 pentru primul Rolls Royce SUV. 

BMW X7 se lanseaza la sfarsitul lui 2017 – inceputul lui 2018, cu un pret mediu de 130.000 de euro.  

Cu cardul e mai simplu. Sume record