Raportul a fost realizat pe baza datelor oficiale guvernamentale referitoare la accidentele rutiere care au avut loc in SUA intre anii 2012 si 2015.

Astfel, in urma analizei accidentelor produse in aceasta perioada, au fost identificate 11 modele de masini (in special SUV-uri) in care nimeni nu a murit.

Aceste modele sunt: Audi Q7, Volkswagen Tiguan, Toyota Tacoma, Mazda CX-9, Audi A6, Jeep Cherokee, BMW 535i/is, BMW 535xi, Lexus RX 350, Lexus CT 200h si Mercedes-Benz GLE-class.

Dupa cum se observa, cele mai multe dintre ele sunt SUV-uri sau masini mari. Potrivit aceluiasi raport, cele mai multe victime ale accidentelor rutiere provin din masinile de mici dimensiuni. Explicatia tine de fizica. Specialistii sustin ca daca intr-un accident sunt implicate doua masini care au obtinut acelasi punctaj la testul de siguranta, este foarte probabil ca ocupantii masinii mai mici sa aiba cel mai mult de suferit in urma incidentului.

In mod evident, aceasta este doar o statistica si nu o regula. Evenimentele de pe sosele sunt complexe si fiecare are particularitatile lui si, insa datele arata ca SUV-urile de mari dimentiuni isi protejeaza mai bine pasagerii decat celealte modele. Pe baza informatiilor de la autoritatea rutiera, Institute for Highway Safety a constatat ca, in medie, doar 6 decese dintr-un milion provin dintr-un SUV implicat intr-un accident, comparative cu 87, in cazul masinilor mici.

Volvo promite ca va construi masina in care nu se moare, pana in 2020

O veste buna vine de la Volvo, care a facut un anunt curajos: pana in 2020 va produce masina in care numeni nu va muri si nu va fi ranit grav, in cazul unui accident.

Odata cu dezvoltarea unui sistem de autonomie completa, vom putea impinge la maximum limitele de siguranta in materie de autoturisme”, declara in urma cu un an Erik Coelingh, inginer de siguranta la Volvo.

In cea mai mare parte, tenologia necesara care sa permita autonomie completa este deja disponibila pe majoritatea modelelor Volvo, insa este loc de mai bine, sustine producatorul auto. Si chiar si in situatia in care soferul este stapan complet pe masina, aceste sisteme functioneaza si sunt gata sa preia controlul in caz de pericol.

Unul dintre modelele care se apropie de acest deziderat este Volvo V40, considerata masina cea mai sigura din lume. Volvo V40 este echipat cu sisteme activ de siguranta, cum ar fi frana automata, sistemul de detectare a pietonilor, Lane Keeping, care il ajuta pe sofer sa nu depaseasca banda pe care circula si BLISS, sistem care detecteaza vehiculele din punctul mort.

In ceea ce priveste protectia pietonilor, Volvo V40 stabileste un nou record cu inventarea unui airbag pentru pietoni in caz de accident, sistem unic si inovator. Senzorii din fata masinii sunt capabili sa detecteze orice contact cu un pieton, moment in care de sub capota din fata se elibereaza o perna cu aer, care il protejeaza la contactul cu parbrizul.

Pe langa sistemul de protectie pentru pietoni, Volvo V40 este dotat si cu City Safety, un sistem care activeaza frana in momentul in care exista pericolul tamponarii cu o alta masina. City Safety poate evita coliziunile la o viteza de cel mult 50 km/ora.