Actul normativ introduce o noua grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, pentru autovehicule incadrate in categoria M1, respectiv a vehiculor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.

Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 30% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi. Pentru acestea, taxa scade doar cu 12%, iar la cele de peste 3.000 centimetri cubi, ramane la acelasi nivel.

Grila de calcul in functie de capacitatea cilindrica a masinii releva totodata ca nici taxa auto perceputa incepand cu acest an pentru masini Euro 5 nu va fi redusa, fiind mentinuta la nivelul actual.

In prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de doi ani.

Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc, veche de doi ani este achitata o taxa de 507 euro, iar inregistrarea unei masini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro. Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridica la 1.950 euro.

Pentru vehicule de 1600 de centimetri cubi, taxa ar urma sa scada cu 260 de euro la masinile Euro 4 de 4 ani si cu aproape 700 de euro la masinile Euro 3 de 7 ani sau Euro 2 de 12 ani.
 
Cei care au platit impunerea in ultimii 3 ani si-ar putea recupera o parte din bani.

Teoretic, statul ar trebui sa restituie diferenta celor care au platit deja. In schimb taxa se va achita la prima revanzare a tuturor masinilor inmatriculate in Romania inainte de 2007, adica inainte de introducerea taxei.

Autoritatile au decis sa modifice din nou taxa auto dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.

Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite.

Citeste si:

5 parteneriate de business de succes. Care este secretul co-fondatorilor Google, Apple si Microsoft

Sunetul banilor, la fiecare gol. Cati bani fac Steaua si CFR Cluj din vanzarea de tricouri, ciocolata si din reclame