Piata germana a scazut cu 4,2% pe ansamblul anului, la 2,95 milioane de autoturisme, si a coborat sub pragul de 3 milioane pentru prima data din 2010, in timp ce in decembrie a urcat cu 5,4%, la 215.320 unitati, arata datele Autoritatii Federale Germane pentru Transport Auto (KBA).

Cota de piata a Dacia s-a situat anul trecut la 1,5%, iar in decembrie la 1,7%.

Dintre cele 33 de marci analizate, anul trecut au inregistrat crestere 10, iar in decembrie 18. Jaguar a consemnat cel mai mare avans penrtru intreg anul, de 30%, in timp ce Jeep a raportat cea mai puternica rata de crestere in decembrie, de 33%.

Vanzarile producatorilor germani de masini de lux, BMW, Mercedes-Benz si Audi, au scazut cu 5,8%, 1,4%, respectiv 5,5%.

Inmatricularile sub marca Renault, a grupului francez cu acelasi nume care detine si Dacia, au scazut anul trecut cu 6,3%, la 98.922 unitati, insa in decembrie au consemnat un avans puternic de 20%, la 8.519 autoturisme.

Germania este una dintre cele mai importante piete pentru Dacia.

In Franta, cea mai mare piata a sa, Dacia a inregistrat anul trecut vanzari de 89.844 autoturisme, in urcare cu 11,2% fata de 2012, iar cota de piata a marcii a avansat de la 4,2% la 5%.

Vanzarile Dacia in Uniunea Europeana au urcat in perioada ianuarie-noiembrie cu 21,1%, cea mai buna crestere in topul marcilor, la 260.500 masini.