"Am tot respectul pentru angajatii Dacia. Cred in intelepciunea si in terminarea acestei negocieri prelungite, probabil chiar in cursul acestei saptamani, daca nu cealalta", a spus Constantin Stroe la conferinta "Cheie, contact, sales - Cum relansam industria auto din Romania?", organizata luni de Ziarul Financiar, raspunzand unei intrebari privind amenintarile cu care se confrunta productia auto din Romania.

El a afirmat ca, in timp ce la Dacia operatorii au incasat anul trecut un salariu mediu brut de 4.428 lei la operatori, nivelul consemnat in economia nationala a fost 2.224 lei, iar pe ramura de profil s-a situat la 2.682 lei.

"Pai domnule cand ai asa un ecart, trebuie sa fii intelept. Sigur, in spatele acestor negocieri sunt si alte, ma rog, tactici, cum vreti s-o luati. Cred ca vor accepta un program si au acceptat o crestere rezonabila, tinand seama si de inflatia de anul trecut", a spus reprezentantul Dacia, noteaza Mediafax.

Salariatii Dacia beneficiaza, printre altele, de o prima de participare la profit, de Paste si de Craciun, de 8 martie, de vacanta, masa calda si transport gratuit, bilete de odihna, ajutor de casatorie si deces. "Mai aveti posturi libere?", a intrebat unul dintre participantii la eveniment.

In 2013, negocierile dintre conducerea constructorului auto si Sindicatul Autoturisme Dacia s-au incheiat la jumatatea lunii aprilie, fiind agreate o crestere a "masei salariale" cu 6% si o prima de rezultat pentru toti angajatii, pentru rezultatul anului 2012, de 1.680 lei brut, potrivit datelor anuntate de companie la vremea respectiva.

Negocierile incepusera in februarie, iar o parte a angajatilor uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea pe 20 si 21 martie 2013, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.

Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat la finele lunii februarie a acestui an ca uzina din Mioveni trebuie sa-si pastreze competitivitatea fata de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante in acest sens sunt atat accesul facil catre frontiera, cat si mentinea costurilor salariale "la un anumit nivel".