Ce a fost mai rau a trecut” – este poate cea mai importanta declarative de la Frankfurt. Seful aliantei Renault Nissan a avut curajul s-o spuna. Are indicatori care ii demonstreaza asta.

Carlos Ghosn crede ca piata auto impreuna cu productia si cu clientii au intrat in a treia faza de recuperare sic a “ne asteptam sa ramanem la nivelul asta deocamdata si sa ne reobisnuim cu o crestere a consumului. 1-2% annual pe termen mediu”.

Calculele dupa primul semestru nu sunt cele mai bune (-7%), insa CEO-ul de la Renault Nissan (+Dacia) spera si e sigur ca piata va mai castiga 2% pana la sfrasitul anului sic a media anuala va fi un “-5%”. Din 2014, “cifrele vor creste” – spune acelasi Carlos Ghosn.

Tot el a “trimis” o mica sageata si catre guverne, despre care spune ca sunt direct responsabile de cresterea volumului de vanzari si ca pentru asta, “trebuie sa sustina cresterea, nu doar sa lupte impotriva deficitului”.

Ghosn are deja semnale ca treaba incepe sa mearga mai ales in SUA, China, Rusia si India – piete cu potential de revenire cat mai repede. Urmatoarele tari mari care ar trebui sa-i dea dreptate presedintelui Renault Nissan sunt Japonia, Brazilia si Indonezia.

Dacia este brand-ul care i-a dat incredere lui Ghosn si francezilor. Logan, Duster, Sandero si MCV-ul nou au insumat 24% din vanzarile grupului in primele 6 luni din 2013.