Dupa o perioada de cativa ani numai pe minus, parca-parca se vede cate un procent pe an in crestere. In continuare cifrele sunt proaste pentru companiile de volum si doar marcile premium si de lux au avut ani de glorie.

Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini si altele au mers, declara ele, de la un an la altul mai bine. Adevarul este insa ca marcile mari care produc mult si au multi angajati au tot inchis fabrici. Anul asta, productivitatea ar trebui sa se ridice la 70% din randamentul maxim. 

Michel Costes, CEO la Inovev (companie de cercetare din industria auto) spune ca poate in 2020 s-ar putea ca productia sa revina la 85% cat era in 2007. In 2013 a fost 68%, asta inseamna un +2% pe 2014. Pricewaterhouse Coopers crede insa ca in unele regiuni productivitatea ar putea reveni la nivelul din 2007 pana in 2006.

Intr-adevar, Ford, PSA (Peugeot- Citroen) si Opel spun ca au niste planuri de productie care garanteaza 80% pana la sfarsitul lui 2016. In 2013, cele trei mari companii au lucrat la 60% din capacitaeta totala. In 2013 si in 2014, volumul total de masini produse va fi scazut cu aproape 1,1 mil. bucati dupa inchiderea fabricilor Ford din Genk (Belgia) si Opel din Bochum (Germania). Capacitatea de productie totala in Europa e undeva la 20 mil. masini, iar vanzaile anuale ating 14 mil. acum.

Tot Michel Costes de la Inovev spune ca piata auto cu tot cu producatori si clienti ar intra intr-un echilibru perfect daca s-ar mai inchide 10 fabrici. In urmatorii cinci ani el se asteapta sa se mai inchida 5 fabrici de masini. Nici asta nu este insa o solutie buna pentru producatori. Costurile remutarii Ford din Belgia in Spania (Valencia) costa compania americana 800 de mil. de dolari (plati compensatorii, retehnologizare etc.).