Importatorul auto asigura garantia masinii cu conditia ca toate reparatiile si reviziile sa fie facute la service-ul propriu. In caz contrar se pierde garantia.

Avand in vedere ca in ultimul an piata auto a fost una dintre cele mai afectate de criza financiara, inregistrand scaderi de vanzari de peste 50%, importatorii au gasit solutia de supravietuire in serviciile post vanzare. Astfel, importatorul incearca sa compenseze vanzarile foarte slabe de masini cu preturi ridicate la service. Strategia importatorului este: ai cumparat masina de la noi, iti oferim garantie cativa ani dar reviziile si reparatiile le faci la service-ul nostru, la preturile stabilite de noi. In caz contrar pierzi garantia.  

Service-urile independente primesc din ce in ce mai multi clienti cu masini in garantie, care vin sa faca revizia la jumatate de pret.

Avem din ce in ce mai multe cazuri de oameni care vin cu masini de 1 an-2 vechime, inca in garantie, sa-si faca revizia pentru ca la reprezentanta costa dublu. Zilele trecute am avut o Skoda Octavia si un VW Polo care au facut revizia la 30.000 de kilometri, renuntand la garantie”, spune reprezentantul unui service auto independent din Bucuresti.

Revizia pentru Skoda Oktavia 1.9 TDI  costa la service-ul independent aproximativ 440 lei, pe cand la reprezentanta sare de 950 lei.

La un service independent, in pretul reviziei intra uleiul-170 lei, filtru ulei-30 lei, filtru combustibil-55 lei, filtru aer-50 lei, filtru polen-45 lei si manopera care costa in medie este de 90 lei.

La service-ul de reprezentanta, manopera este cea care face diferenta de pret, fiind de peste 125 lei pe ora.
Proprietarii de service-uri independente spun numarul celor care renunta la garantie in favoarea pretului sunt din ce in ce mai multi. Principalele marci de masini ale caror proprietari renunta la garantie  sunt Skoda, VW, Audi, Renault si Mercedes.