Trecerea la comercializarea de automobile cu emisii zero ar fi un pericol pentru 436.000 de locuri de munca in sectorul productiv, iar restul in industrii asociate, precum furnizorii, se arata in studiul comandat de asociatia auto VDA.

Asociatia, care reprezinta producatori ca Volkswagen, Daimler si BMW, discuta cu guvernul un plan de reducere a poluarii produse de automobilele diesel mai vechi, industria sperand ca evite interzicerea completa a motoarelor diesel in unele orase germane.

Multe orase germane, intre care Munchen si Stuttgart, au analizat interzicerea unor vehicule diesel, acuzand ca poluarea creste numarul cazurilor de boli respiratorii.

Poluarea produsa de motoarele diesel a devenit un subiect sensibil de la izbucnirea scandalului manipularii testelor de poluare de catre Volkswagen, care a recunoscut acest lucru in septembrie 2015, in urma unei investigatii in Statele Unite.

Porsche ar putea renunta la motoarele diesel la sfarsitul acestui deceniu

Porsche va decide la sfarsitul acestui deceniu daca actuala generatie de motoare diesel pe care le produce va fi si ultima, a declarat marti directorul general Oliver Blume, fiind pentru prima oara cand un producator auto german anunta in public ca ar putea sa renunte la acest tip de motoare, transmite Reuters.

Scandalul emisiilor motoarelor diesel ale Volkswagen a pus intr-o lumina nefavorabila divizia de automobile sport a grupului, iar Porsche, care a introdus pentru prima oara un motor diesel la SUV-urile Cayenne, in 2009, isi analizeaza optiunile.

Blume a spus ca Porsche va oferi un mix de motoare cu combustie, vehicule hibride si electrice, in urmatorii 10-15 ani si ca va decide la sfarsitul deceniului daca motoarele diesel vor mai avea un viitor la Porsche.

Procuratura germana a inceput luna viitoare sa investigheze angajati ai Porsche pentru a vedea daca au fost implicati in proiectarea softului ilegal de control al emisiilor motoarelor, iar autoritatile de reglementare analizeaza daca SUV-ul Cayenne a fost prevazut cu un astfel de sistem.

Reglementari drastice in UE, pentru moroarele diesel

In luna aprilie, Parlamentul European a introdus o serie de reglementari dure in cee ace priveste motoarele diesel, cu scopul de a preveni repetarea unui scandal al emisiilor poluante similar celui de la Volkswagen. In aceste conditii, comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat ca motoarele diesel vor disparea de pe piata mult mai repede decat era de asteptat.

Pentru a preintampina aparitia unui nou scandal de amploare celui de la Volkswagen, care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare – situatie care a scos in evidenta legislatia prea blanda a UE in acest domeniu, Comisia Europeana a propus revizuirea regulilor de autorizare si de tesare a masinilor pe teritoriul blocului comunitar, informeaza Reuters.

Europarlamentarii au votat in majoritate in favoarea proiectului, care va intari supervizarea UE si care va permite Bruxellesului sa aplice amenzi de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu indeplineste standardele impuse de lege.

In opinia comisarului Elzbieta Bienkowska, noile masuri vor duce, in cele din urma, la disparitia de pe piata a masinilor cu motoare diesel. “Masinile diesel nu vor disparea de la o zi la alta. Dar, dupa acest an dificil, sunt sigura ca vor disparea mai rapid decat ne putem imagina”, a explicat Bienkowska.

Potrivit noii legi, producatorii de masini nu vor mai putea sa plateasca direct agentiile de testare, care isi vor pastra astfel integritatea. Statele membre vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante, care vor fi independente si care vor certifica emisiile pentru producatorii auto.

Totodata, autoritatile de la Bruxelles primesc mai multa putere in ceea ce priveste verificarea masinilor si aplicarea de amenzi, in timp ce autoritatile nationale vor putea sa verifice fiecare decizie. Amenzile aplicate de autoritatile de reglementare din UE vor fi folosite pentru a-i despagubi pe proprietarii de masini si pentru protectia mediului.

Legea va intra in vigoare dupa ce va fi negociata intre europarlamentari, Comisia Europeana si statele membre UE.