Reprezentantii Comisiei Europene spun ca astfel se va crea o "concurenta sanatoasa intre atelierele de reparatii auto".

Potrivit oficialilor europeni, in ultimii ani, service-urile agreate de constructorii de masini au crescut prea mult preturile, pentru a reduce din pierderile cauzate de scaderea vanzarilor. Calculele functionarilor de la Bruxelles arata ca serviciile de intretinere au ajuns la 40% din costul unui automobil, pe toata durata utilizarii lui.

De pilda, pentru o inspectie minora, proprietarul plateste la un service agreat de producator si 500 de lei. Iar schimbarea placutelor de frana poate ajunge si la 250 de lei.

Un proprietar ar vrea sa vada cu ochii lui cum ii este reparata masina. I-ar fi imposibil in service-ul agreat. Oricum, nu mai da pe acolo, dupa ce, la ultima inspectie, a platit pentru revizia tehnica peste 5.300 de lei, dublu fata de cat i-ar fi cerut un atelier independent.

Ar schimba service-ul si astazi, dar risca sa piarda garantia. Comisia Europeana a adoptat noi reguli, valabile pentru toate tarile Uniunii.

"Intra in vigoare imediat, chiar pe 1 iunie. Constructorul nu poate sa-ti spuna ca nu mai esti in garantie pentru ca ti-ai reparat masina intr-un service independent", explica Amelia Torres, PR in cadrul Directiei pentru Concurenta in Comisia Europeana.

Iar service-urile independente abia asteapta schimbarea. "Din punctul de vedere al serviciilor oferite, nu exista diferente, avem dotari la fel ca si un service-reprezentanta", spune Florin Branzaru, administratorul unui service independent.

Oficialii europeni se gandesc ca dupa intrarea in vigoare a deciziei preturile la manopera si la piese vor scadea, pentru ca ar creste concurenta.