Potrivit unui comunicat de presa al Administratiei Prezidentiale, preluat de Mediafax, Carlos Ghosn i-a prezentat presedintelui Traian Basescu planurile de dezvoltare ale companiei pentru anii urmatori, care vizeaza, mentinerea activitatii uzinei Dacia de la Pitesti, cel putin la nivelul actual.

De asemenea, Ghosn l-a informat pe seful statului despre obtinerea, la uzina din Pitesti, a unei productii-record de 343.000 de autovehicule in acest an si i-a adresat multumiri presedintelui Traian Basescu pentru sprijinul constant oferit inclusiv in perioada de criza.

Totodata, Carlos Ghosn a dat asigurari ca planul de afaceri al companiei Renault pentru perioada urmatoare prevede ca dezvoltarea productiei in Tanger (Regatul Maroc) si Togliatti (Federatia Rusa) sa nu afecteze productia in uzina de la Pitesti, dar ca o crestere viitoare a activitatii acestor unitati de productie va depinde, in mare masura, de evolutia competitivitatii si productivitatii acestora, se mai arata in comunicatul de presa.

La finalul convorbirilor, presedintele i-a inmanat directorului Renault-Nissan, Carlos Ghosn decoratia acordata, Ordinul National „Steaua Romaniei” - in grad de Comandor, in semn de inalta apreciere pentru contributia determinanta in eficientizarea industriei de automobile din tara noastra.

Presedintele Traian Basescu a semnat, joi, decretul de decorare a directorului general al Aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, caruia i-a conferit Ordinul National "Steaua Romaniei" in grad de Comandor.

Tot mai multe voci au spus, in ultima vreme, ca Renault s-ar putea retrage din Romania, mai ales dupa ce compania s-a dezvoltat mai mult in Maroc.

"Uzina Dacia din Maroc poate deveni mult mai competitiva decat cea din Romania, iar pe clienti nu-i intereseaza unde este produsa masina", spunea seful Renault luna trecuta, declaratie care venea ca un dus rece pentru Romania.

Declaratia sefului Renault a fost facuta la Frankfurt, in aceeasi zi cu lansarea noului Duster, mandria fabricii de la Mioveni, care in viitor ar putea fi produsa si de uzina concurenta din Maroc, anunta oficialii gigantului francez.

"Acum uzina de la Mioveni este mai matura, dar cea din Tanger poate deveni mult mai competitiva ca uzina din Romania, iar pe clientul final nu-l intereseaza unde este produsa masina" , declara Carlos Ghosn, presedintele Nissan Renault.

Pentru moment, balanta este inclinata in favoarea Romaniei. La Mioveni se produc 5 modele Dacia in peste 300.000 de unitati pe an. La ele lucreaza 8.500 de angajati care sunt platiti cu un salariu mediu de 500 de euro.

In Maroc, deocamdata, sunt produse doar 100.000 de masini, dar uzina are o capacitate totala de 400.000, iar muncitorii au salariile de doua ori mai mici.