Motivul pentru care Renault va renunta la unul dintre modelele de familie ale marcii Dacia este ca acest segment al pietei auto se muta dinspre van-uri si break-uri catre SUV-uri si modele crossover, potrivit unui analist al Inovev, Jamel Taganza. 

Morgan Stanley estimeaza ca Dacia are o marja operationala de 9%, similara cu cea a producatorilor de masini de lux, iar continuarea productiei unui model care inregistreaza vanzari slabe ar pune in pericol profitabilitatea marcii. 

Dintre cele trei modele din segmentul minivan, doar Logan MCV a consemnat o crestere a vanzarilor, datorita versiunii imbunatatite prezentate in septembrie 2013. 

Astfel, in Europa, vanzarile modelului Logan MCV, produs in Romania, au urcat in primele opt luni ale anului la 23.930 de unitati, mai mult decat dublul fata de aceeasi perioada din 2013.  In schimb, vanzarile la nivel european ale modelului Lodgy au scazut, iar ale Dokker-ului au stagnat.  Mai exact, vanzarile modelului Lodgy au coborat cu 44%, la 11.238 de unitati, in primele sase luni ale anului, intr-un segment care a inregistrat un declin de 9% in Europa, potrivit datelor JATO. 

Dintre cele trei modele Dacia, Dokker a inregistrat cea mai consistenta cerere, volumul vanzarilor fiind constant, chiar si in conditiile in care segmentul de piata de care apartine a consemnat un declin de 41% in perioada 2011-2014, potrivit analistului companiei Inovev. 

In primele opt luni ale acestui an, vanzarile Dacia in Europa au crescut cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 250.769 de unitati, datorita cererii mari pentru modelele Sandero, Logan sedan si Duster, potrivit institutului de cercetare de piata JATO Dynamics.