Acest avertisment al preşedintelui Renault vine într-un moment în care producătorii auto din Europa lansează mai multe modele electrice, pe fondul declinului semnificativ al vânzărilor, provocat de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Reglementările mai stricte privind emisiile din UE i-au îndemnat pe producători să se concentreze pe vehiculele electrice, pentru a evita amenzile. Pentru a stimula şi mai mult vânzările de maşini electrice, guvernele din Franţa şi Germania au inclus, în cadrul pachetelor de stimulare a economiei, subvenţii suplimentare la achiziţionarea de vehicule alimentate cu baterii.

Ca rezultat, modelele din China sosesc pe o piaţă care devine din ce în ce mai aglomerată cu vehicule electrice, inclusiv subcompactul modernizat Zoe de la Renault şi viitorul model ID.3 de la Volkswagen AG.

"Ne vom confrunta cu o concurenţă feroce din şi din afara Europei. Va trebui să ne schimbăm rapid strategia pentru a contracara aceste noi companii care intră pe piaţă vânzând maşini ieftine dar fiabile", le-a spus Senard parlamentarilor francezi, potrivit Agerpres.

Invazia de maşini electrice din China, aduse cu vapoarele în Norvegia - una din cele mai mari pieţe europene pentru vehiculele alimentate cu baterii - indică perioada dificilă care îi aşteaptă pe producătorii auto europeni.

Norvegia este a patra piaţă europeană pentru vehiculele exclusiv electrice, datorită subvenţiilor generoase implementate cu mult înaintea ţărilor vecine mai mari.

În primul trimestru din 2020, vânzările de maşini electrice pe piaţa norvegiană au scăzut cu 12% din cauza pandemiei. Totuşi, cu 16.347 vehicule vândute, Norvegia încă este pe locul patru, înaintea unor ţări cu o populaţie mult mai numeroasă, cum ar fi Germania, Franţa şi Marea Britanie.

Sosirea brandurilor chineze în Europa este un fenomen relativ recent, ele se îndreaptă în special spre ţările nordice, într-un moment dificil pentru producătorii auto din Europa.

Brandul britanic MG Motor, deţinut de gigantul chinez SAIC Motor, a vândut 600 de maşini electrice în Norvegia, în timp ce o serie de alte companii se pregătesc să intre pe piaţă anul acesta, a informat Federaţia auto norvegiană.

Printre companiile chineze care se pregătesc să intre pe piaţa norvegiană se află BYD, Polestar, Xpeng Motors şi Aiways.

Pentru Renault, un acord între Aiways şi filiala locală Hertz Global Holdings pentru închirierea de SUV-uri electrice în Corsica loveşte foarte aproape de casă. Senard le-a spus parlamentarilor că ar putea fi un preludiu la o extindere mai amplă în Europa.

"Există multe startup-uri chineze care produc vehicule electrice, inclusiv unul care testează SUV-uri în Corsica pentru a vedea dacă sunt adaptate pieţei din Europa, urmând ca apoi să le vândă pe întreg continentul", a spus preşedintele Renault.

Statul francez deţine 15% din Renault, care a raportat anul trecut pierderi nete de 141 milioane de euro.

Producător de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule, în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.