Investitia de 400 milioane euro este rezultatul unui parteneriat public-privat intre regatul Maroc si grupul Renault, care a dus la crearea celei mai mari fabrici auto din Africa, se arata intr-un comunicat al constructorului francez. 

Renault a angajat 1.400 de persoane pentru a doua linie de fabricatie, iar numarul total al angajatilor uzinei a ajuns la 5.000.

Fabrica Renault din Tanger este detinuta in proportie de 52,4% de grupul Renault si 47,6% de Caisse de Depots et de Gestion (CDG).  Uzina produce vehicule Dacia Lodgy, Dacia Dokker si Dacia Dokker Van, pe prima linie de fabricatie, si Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway la cea de-a doua. 

Costul total al investitiei de la Tanger a fost estimat la 1 miliard de euro, de la lansarea in februarie 2012, iar in a treia faza este asteptata si implicarea Nissan, partenerul de alianta al Renault, potrivit AFP. 

Circa 90% din productia fabricii Renault din Tanger este destinata exportului, livrarile fiind destinate unor peste 25 de tari, mai ales din Europa.

Pe piata marocana, Renault si Dacia ocupa pozitia de lider, cu peste o treime din vehiculele comercializate.  Grupul francez beneficiaza in zona libera Tanger de numeroase avantaje, precum costurile salariale reduse, scutirea de impozitul pe profit timp de cinci ani si apoi de un nivel redus de impozitare, si absenta taxelor de export.