Producatorul automobilelor Peugeot si Citroen a explicat ca majorarea preturilor, vanzarea unor modele mai performante si reducerea costurilor au dus la cresterea marjei operationale la un nivel record de 6%, de la 5% in 2015.

Grupul a majorat obiectivul privind marja operationala medie la 4,5% pentru perioada 2016-2018, dar nu a comentat in detaliu despre discutiile cu GM.

Capitalul in numerar in valoare de 6,8 miliarde de euro al PSA ii permite sa faca ”investitii profitabile in interesul actionarilor”, a declarat directorul financiar Jean-Baptiste de Chatillon.

In privinta negocierilor cu General Motor, Chatillon a spus ca nu exista certitudini legate de rezultat.

Grupul francez si General Motors au confirmat pe 14 februarie ca discuta preluarea Opel, pentru a crea al doilea mare producator auto european in functie de vanzari, dupa Volkswagen.

PSA anticipeaza ca preluarea sa duca la vanzari combinate de 5 milioane de vehicule in perioada 2020-2022 si la economii de 1,5-2 miliarde de euro, au declarat miercuri surse apropiate situatiei.

Profitul net al PSA a urcat anul trecut cu 92%, la 1,73 miliarde de euro. Profitul operational din activitati continue a avansat cu 18%, la 3,23 miliarde de euro, la venituri in declin cu 1,1%, la 54 miliarde de euro.

Rezultatele depasesc asteptarile analistilor, care anticipau un profit operational de 3,14 miliarde de euro si venituri de 53,7 miliarde de euro.

PSA a propus plata unor dividende de 0,48 euro pe actiune pentru 2016, primele dupa 2011.

Compania anticipeaza in acest an o cerere stabila pe pietele auto din Europa, America Latina si Rusia, iar in China o crestere de 5%.

Sub conducerea directorului general Carlos Tavares, PSA si-a revenit din falimentul anului 2014 CU sprijinul primit din partea statului francez si a grupului chine Dongfeng Motor, printr-un program de restructurare pus in practica de predecesorul sau Philippe Varin.

Cu o noua ofensiva de produse aflata in faza initiala, cresterea preturilor a avut o contributie de 365 de milioane de euro la profitul din 2016. Reducerile de costuri in achizitie si productie au adus alte 863 de milioane de euro.

In privinta Opel si Vauxhall, Tavares a spus ca preluarea va aduce economii legate de convergenta arhitecturii vehiculelor, exitand totodata o complementaritate a bandului Opel si a celor trei marci franceze detinute de PSA.