Klemm a afirmat că, de-a lungul a mai multor ani, Guvernul României a dovedit că îşi poate respecta angajamentul pentru acitivitatea desfăşurată la fabrica Ford din Craiova şi a arătat că are deschidere către investiţiile americane.

Această investiţie în valoare de 200 de milioane de euro demonstrează încrederea companiei în România şi în forţa ei de muncă talentată Pentru o investiţie de o asemenea amploare este nevoie de mulţi parteneri. Pe parcursul a mai multor ani şi a mai multor cabinete, Guvernul României şi-a demonstrat angajamentul faţă de activitatea desfăşurată aici, la Craiova. Este o demonstraţie a deschiderii Guvernului faţă de investiţiile americane şi faţă de nevoia comunităţii de afaceri de a avea un cadru de politic stabil şi o infrastructură publică”, a declarat Hans Klemm, potrivit News.ro.

Ambasadorul SUA în România a spus că el însuşi a lucrat pentru compania Ford înainte de a deveni membru al corpului diplomatic, la fel şi fratele şi tatăl său.

„Tatăl meu a fost extrem de loial companiei Ford, iar Ford l-a răsplătit fiindu-i la fel de loial. Ca urmare a carierei tatălui meu în compania Ford Motors, tatăl meu, mama mea, fraţii mei şi eu am putut trăi visul american”, a spus Klemm.

El a adăugat că loialitatea companiei faţă de angajaţii ei nu este ieşită din comun, fiindcă Ford a fost mereu tipul de companie care îşi respectă angajaţii.

Iohannis: Infrastructura de transport trebuie să fie prioritatea zero a oricărui Guvern
Preşedintele Klaus Iohannis a afirmat, în discursul susţinut cu ocazia lansării unui nou model Ford la Craiova, că asigurarea unei infrastructuri de calitate este o cerinţă esenţială pentru atragerea de investiţii, acesta fiind un imperativ nu doar pentru a creşte atractivitatea şi competitivitatea industriei auto, ci şi pentru ca românii să călătorească eficient şi în siguranţă şi pentru ca dezvoltarea României să se aşeze pe baze solide.

"Ştim cu toţii că una dintre cerinţele esenţiale (pentru atragerea investiţiilor - n.r.) este asigurarea unei infrastructuri de calitate. Pentru a beneficia de investiţii mai mari, mai performante, pentru a reduce din diferenţele regionale mari existente în România, infrastructura de transport trebuie să fie prioritatea zero a oricărui Guvern. În acest sens, mă bucur că îi avem astăzi aici pe domnul Prim-ministru, miniştri, şi, în discuţiile pe care le-am avut înainte să ajungem aici, evident că am atins aceste subiecte şi am promit toate promisiunile necesare. Este cel mai nimerit context pentru a sublinia imperativele pe care România le are în materie de infrastructură, nu doar pentru ca industria auto din România să devină mai atractivă şi mai competitivă, ci pentru ca românii să poată călători eficient şi în siguranţă, pentru ca dezvoltarea României să se aşeze pe baze solide şi sănătoase", a declarat şeful statului, potrivit News.ro.

"Dumneavoastră toţi adăugaţi la istoria de peste un secol a companiei Ford reperele de excelenţă ale industriei auto româneşti", le-a transmis preşedintele angajaţilor Ford România.

"Prin lansarea acestui nou model Ford, industria auto din România îşi creează o reputaţie tot mai puternică pe piaţa auto europeană, mai ales că evoluţiile recente sunt foarte promiţătoare. De exemplu, în perioada de după criză, ritmul anual de creştere a industriei noastre auto a fost de circa 15%, iar în prezent ocupăm locul 11 în Europa după producţia anuală de automobile", a menţionat şeful statului, adăugând că industria auto din România a ajuns să reprezinte anul trecut circa 13% din PIB şi un sfert din exporturile totale ale României, un sector foarte mare şi foarte important pentru economia noastră, performanţe care trebuie consolidate în continuare.

Klaus Iohannis a remarcat că prin extinderea şi modernizarea fabricii Ford de la Craiova se creează încă 1.700 de noi locuri de muncă, "ceea ce este o realizare foarte bună pentru economia locală şi regională".

"Aceasta ne arată, încă o dată, că investiţiile străine şi capitalul românesc trebuie susţinute şi încurajate deopotrivă. M-aş bucura să se înţeleagă, măcar în ceasul al 12-lea, că politicile economice adverse nu fac bine nimănui. De fapt, investiţiile străine consolidează capitalul românesc, aşa cum am văzut că se întâmplă şi aici. Avem la Craiova un foarte bun exemplu de ecosistem industrial compus din zeci de firme româneşti, dezvoltat în jurul firmei Ford", a subliniat preşedintele Iohannis.

"Povestea de succes a Companiei Ford ne arată că, în economia de piaţă, performanţa este întotdeauna măsura valorii. De aceea, este bine să înţelegem că piaţa nu este adversarul cuiva, ci doar mijlocul prin care realizările valoroase ajung să iasă la suprafaţă şi să conducă la prosperitatea unei naţiuni. Aşa ar trebui să arate şi Proiectul de succes al României, întemeiat pe cultura valorii, în economie, în administraţie, în şcoală, şi nu doar uneori sau doar în anumite domenii, ci permanent, în viaţa de zi cu zi", a spus Klaus Iohannis, adăugând că fabrica Ford este un bun exemplu de dezvoltare locală pe calea dialogului între mediul de afaceri şi administraţie.

"De aceea, în atragerea de investiţii, administraţia locală are un rol cheie, pe care personal îl încurajez să devină regulă şi nu excepţie", a afirmat preşedintele.

El a calificat lansarea noului model Ford drept un moment important şi prin prisma Parteneriatului Strategic dintre România şi Statele Unite ale Americii.

"Dincolo de eficienţa componentei sale militare, Parteneriatul nostru are şansa de a fi întregit prin astfel de realizări în planul cooperării economice. În acest sens, salut prezenţa în România şi a misiunii economice americane Trade Winds, menită să valorifice noi oportunităţi comerciale şi de investiţii", a afirmat preşedintele, exprimându-şi speranţa că modelul Ford Eco-Sport "va deveni o nouă poveste de succes a companiei Ford şi a industriei auto româneşti".

Tudose: Au început să se întâmple lucruri şi pe zona de infrastructură

Premierul Mihai Tudose a a spus la rândul său că domeniul infrastructurii din România începe să se dezvolte, iar lucrările nu mai sunt la stadiul de promisiuni, pentru că „se întâmplă lucruri” şi în această zonă.

„Am spus şi reprezentanţilor companiei, şi dumneavoastră, că nu facem infrastructura care să lege Craiova de restul României pentru companie. O facem pentru noi, pentru România. Şi de data asta, putem spune că, în ceea ce priveşte infrastructura care leagă Craiova de restul lumii, nu mai suntem la nivel de promisiuni, suntem în grafic. Şi la ora la care vorbim, săptămâna aceasta, săptămâna viitoare, se întâmplă lucruri. Sunt lucrări de infrastructură care sunt în procedură de licitare, de atribuire, au început să se întâmple lucruri şi pe această zonă. A fost un angajament al României. România înţelege să-şi respecte angajamentele”, a spus premierul Mihai Tudose.

El s-a declarat mândru de faptul că Ford a găsit în România „un mediu propice” pentru dezvoltare şi pentru a face produse de calitate.

Acum câţiva ani, prezenţa în România a unui nume gen Ford părea utopie. Acum doi ani, când Andrew (Andrew McCall, vicepreşedintele Ford, n.r.) povestea că peste doi ani la Craiova o să facă un model nou, recunosc că am fost sceptic. Astăzi trăim un moment de bucurie şi vă spun că sunt mândru pentru că acest mare eveniment reprezintă şi o declaraţie a uneia dintre cele mai mari companii, că România este un mediu bun pentru a face business, pentru a face produse de calitate, un loc unde poţi construi, unde poţi dezvolta, un loc unde o companie de dimensiunea Fordului nu a venit într-o aventură, a venit să facă ceva stabil, ceva să rămână”, a adăugat premierul.

Tudose s-a adresat angajaţilor Ford, cărora le-a spus că reprezentanţii companiei se mândresc cu ei: „Au spus că cel mai important lucru pe care l-au găsit aici au fost oamenii”.

Uzina Ford de la Craiova a produs în 1 septembrie ultimul exemplar al monovolumului B-MAX, ca urmare a planurilor anunţate de companie, de înlocuire a sa cu SUV-ul EcoSport.

Compania anunţat că va face investiţii de circa 200 de milioane de euro, pentru ca liniile de producţie să fie transformate şi pregătite de producţia SUV-ului EcoSport, care până în prezent a fost importat, pentru piaţa din Europa, din India.