Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania a scazut cu 7,8% in primele noua luni ale anului, la 57.455 de unitati, in timp ce, in luna septembrie, indicatorul a crescut cu 23% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 8.435 de masini, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Mediafax.

Astfel, piata auto romaneasca a avut in septembrie a cincea crestere din UE, insa cele patru piete cu cele mai puternice evolutii, Letonia, Lituania, Estonia si, respectiv, Bulgaria au avut inmatriculari de sub 2.000 de autoturisme fiecare in perioada analizata.

In Uniunea Europeana, numarul inmatricularilor de automobile noi a scazut cu 1,1% in primele noua luni, la 10,122 milioane de unitati, dar a crescut cu 0,7% in septembrie, la 1,232 milioane.

Germania, cea mai mare piata auto europeana, a inregistrat o crestere de 10,8% in primele noua luni, la 2,4 milioane de masini noi inmatriculate.

Cota de piata a Dacia in UE a scazut usor in primele noua luni, la 1,8%, de la 1,9% in aceeasi perioada a anului trecut, dupa ce numarul inmatricularilor de autoturisme noi produse de companie a coborat cu 7%, de la 193.354 la 179.849. In septembrie, inregistrarile Dacia in UE au urcat cu 16%, de la 15.431 la 17.901, cota de piata a constructorului roman, membru al grupului Renault, crescand de la 1,3% la 1,5%.

Numarul inmatricularilor de autoturisme noi produse de grupul Renault a scazut cu 9,2% in primele noua luni, la de la 1,057 milioane la 960.285 de unitati, in timp ce, in luna septembrie, concernul francez a inregistrat 108.405 inmatriculari, in urcare cu 1,5% de la 106.736 in aceeasi perioada a anului trecut.

Dintre marile grupuri auto, BMW si Volkswagen au inregistrat cele mai puternice cresteri in primele noua luni in UE, de 10,6%, respectiv 7,9%. PSA Peugeot-Citroen a inregistrat o scadere de 7,7%, iar Ford de 4,8%. Fiat a scazut cu 12%, Toyota a coborat cu 8,9%, iar Daimler (Mercedes-Benz) a inregistrat o crestere de 1,4%.

Citeste si:

Gara de Nord, in pericol de executare silita

Puterea celor trei. Ce sunt agentiile de rating si de ce economia mondiala depinde de ele