Proprietarul Peugeot și Citroen a ajuns, în martie, la o înțelegere pentru preluarea brandului german Opel, deținut până în prezent de americanii de la General Motors, precum și subsidiara sa britanică Vauxhall.

Inițial, preluarea trebuia finalizată până la sfârșitul anului, însă PSA a anunțat că a încheiat-o mai devreme și că l-a desemnat pe Remi Girardon vicepreședinte al companiei și pe Philippe de Rovira în funcția de șef al departamentului financiar.

Asistăm astăzi la nașterea unui adevărat campion în Europa. Asistăm la întoarcerea Opel și Vauxhall la profitabilitate, stabilind împreună noi etaloane în industria auto”, a declarat seful PSA, Carlos Tavares.

Grupul francez PSA a ajuns, în luna martie, la un acord pentru preluarea Opel şi Vauxhall de la General Motors, pentru 2,3 miliarde euro, producătorul auto american făcându-și astfel ieșirea de pe piaţa europeană.

PSA, din care fac parte şi brandurile Peugeot şi Citroen, va plăti 1,3 miliarde euro pentru constructorii auto Opel şi Vauxhall. Restul sumei va fi plătită pentru divizia financiară a Opel, care va fi deţinută împreună cu GM şi banca franceză BNP Paribas, potivit Bloomberg.

Această achiziţie ar putea aduce economii anuale pentru constructori de 1,7 miliarde euro până în 2026, dar implementarea măsurilor de reducere a costurilor va costa 1,6 miliarde euro.

Economiile ar putea proveni din reducerea capacităţii de producţie dar şi din achiziţiile comune, folosirea mai multor componente comune şi reducerea cheltuielilor inutile.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea să relanseze brandurile neprofitabile Opel şi Vauxhall cu o restructruare similară cu cea care a avut loc în ultimii trei ani la producătorul mărcilor Peugeot şi Citroen.

Opel, cu sediul lângă Frankfurt, ar putea servi drept un motor de creştere dincolo de regiunea sa de provenienţă, rol care a fost limitat sub proprietatea GM.

Volumul vânzărilor este de o importanţă majoră pe segmentul automobilelor de serie din Europa, în mare parte saturat. Adăugarea unei producţii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA să împartă costurile de dezvoltare a unor noi automobile şi motoare pe un număr mai mare de vehicule.

GM a luat decizia de a vinde după ce Opel a ratat ţinta de break-even pentru 2016, contribuind la pierderi totale, din 2009 încoace, de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg.

Autorităţile din Franţa şi Germania au subliniat importanţa menţinerii locurilor de muncă şi a fabricilor din ambele ţări şi au cerut PSA să transforme creşterea viitoare în securitatea pe termen lung a locurilor de muncă.

Principalul competitor al PSA pe piaţa europeană este grupul german Volkswagen.