Planul trustului VW pentru brand-ul Porsche era sa creasca vanzarile la 200.000 de unitati pe an pana in 2018. Au crescut mult sperantele de profit.

La inceputul anilor ’90, Porsche era una dintre marcile de la care se astepta mult, dar producea putin – venituri de 1 mld. euro. Acum, compania e pe plus 14 mld. $.

Constructorul a facut miscari de piata foarte bune, iar boom-ul a fost Cayenne – anticipat un dezastru de catre fani, dar cu succes comercial impotriva predictiilor.

In 2012, Porsche a vandut 143.000 de masini, din care un pic peste 50% au fost numai Cayenne-uri. Profitul brut al companiei pe primul semestru din 2013 a fost de 1.3 mld. euro din 78.000 de unitati vandute.

Desi Volkswagen controleaza Porsche, politica de preturi si strategiile sunt complet diferite. In acelasi sezon 2013, s-au vandut 2.4 milioane de masini, insa profitul operational a fost cu numai 200 mil. euro mai mare. Audi a mers foarte bine, cu 2.6 mld. euro profit si 700.000 de masini date.

Noul SUV, Macan (doar schite aparute pe net, mai mult sau mai putin oficiale), e gata sa devina blockbuster pentru Porsche, cu vanzari mai importante cantitativ decat Cayenne. Previziunile trec de 65.000 de bucati in primul an de vanzare (2014).

Asta pe langa celelalte masini din gama. Adunate cu cele 143.000 de masini vandute in medie intr-un an, inseamna un total care trece pragul de 200.000 unitati – targetul fixat pentru 2018. Asta inseamna noi provocari comerciale pentru 2018, chiar daca sefii Porsche contrazic asta.

Macan va fi cel mai ieftin Porsche, cu pret de start 45.000 de euro, sub cel al unui Boxster (50.000 euro). Cayenne, cel mai mare SUV Porsche si dupa aparitia lui Macan, ramane cel mai scump – 60.000 euro pret de start.

Directorii Porsche nu vad noul Macan ca pe un pas in spate si cred ca in continuare Porsche va ramane un brand select, nu de volum, la cota de piata actuala – 0.2% in toata lumea.   

INCONT.RO te trimite la film. Intra AICI si castiga o invitatie dubla la "Steve Jobs. Omul care a schimbat lumea"