"Ma astept sa aiba loc", le-a declarat jurnalistilor Brigitte Zypries, adaugand ca ea numeste afacerea "mai degraba o fuziune decat o preluare".

"Vom face tot posibilul sa ne asiguram ca unitatile de productie raman si, mai presus de toate, cercetarea ramane in Germania. Acesta este obiectivul nostru prioritar", a explicat ministrul Economiei.

Publicatia financiara Handelsblatt anunta ca Volker Wissing, ministrul Economiei din landul Renania Palatinat, a afirmat ca: "exista oportunitati daca PSA va finaliza tranzactia". In acest land se afla fabrica Opel din Kaiserslautern.

Marti, PSA (proprietarul marcilor Peugeot, Citroën si DS) a anuntat ca exploreaza posibilitatea preluarii Opel, care inregistreaza de cativa ani pierderi.

Guvernul de la Berlin si-a exprimat marti ingrijorarea privind efectele preluarii asupra angajatilor germani.

Opel are 19.000 de angajati in Germania, din cei 38.000 de angajati pe plan global. Opel are fabrici si in Austria, Ungaria, Polonia, Spania si Marea Britanie, unde utilizeaza brandul Vauxhall.

Ministrul Muncii, Andrea Nahles, a afirmat ca sediul Opel trebuie sa ramana la Ruesselsheim, in Germania, si a anuntat ca se desfasoara negocieri "la toate nivelurile" cu Opel, GM si PSA pentru ca cele trei fabrici Opel din Germania sa ramana in functiune in eventualitatea vanzarii.

Activitatile europene ale General Motors au provocat pierderi de 15 miliarde de dolari incepand din 2000 si pana in prezent. Deprecierea lirei sterline, dupa votul in favoarea Brexit, a anulat sperantele referitoare la o revenire pe profit in 2016, astfel ca, anul trecut, aceasta divizie a inregistrat pierderi de 257 de milioane de dolari.

Potrivit analistilor, divizia europeana a GM sufera de supracapacitati de productie si de un portofoliu redus de modele comparativ cu ceilalti constructori generalisti din Europa.

Combinarea grupului PSA cu Opel si brandul sau britanic Vauxhall ar crea al doilea mare producator auto din Europa, in urma grupului german Volkswagen si inaintea aliantei Renault-Nissan.