In primele sase luni ale acestui an, livrarile BMW au crescut cu 5,8%, pana la 986.557 de autoturisme, comparativ cu un avans de 12%, pana la 1 milion de autoturisme pentru Mercedes-Benz.

La jumatatea anului, BMW era devansat de Mercedes-Benz, cu 20.262 vehicule. Pe locul al treilea se situeaza Audi, divizia de lux a Volkswagen AG, ale carei livrari au crescut cu 5,6%, pana la 953.200 de autoturisme.

Toti cei trei producatori de automobile de lux au subliniat ca majorarea vanzarilor nu trebuie sa se faca pe seama profitabilitatii.

In cazul Daimler, profitul sau operational a crescut cu 5,6% in trimestrul al doilea, pana la 3,97 miliarde euro, peste estimarile analistilor.

In prezent, constructorii auto sunt presati sa investeasca in noi produse si tehnologii, precum automobilele electrice, in ideea de a tine pasul cu reglementarile privind emisiile poluante si cu modificarea asteptarilor consumatorilor care se concentreaza mai mult pe serviciile asociate decat pe condusul propriu-zis.

Obiectivul strategic al Mercedes este sa redevina lider mondial pe piata automobilelor de lux, o pozitie pe care a pierdut-o in fata BMW in 2005, iar in 2011 a cazut pe locul al treilea, dupa Audi.