"Renault a preluat Dacia in 1999, deci acum 15 ani, desi eram prezenti in Romania printr-un acord semnat, in 1968, pentru Dacia 1100 si Dacia 1300. Suntem pe locul 3 pentru cumparatorii privati din Franta, ceea ce este un lucru bun (...) Romania nu are o piata interna a autovehiculelor noi, ceea ce reprezinta o slabiciune puternica. Romania importa trei masini vechi la una noua. Piata a scazut de la 350.000 de unitati noi, la mai putin de 100.000 masini, in prezent. Este crucial sa gasim cai prin care sa repornim piata de automobile din tara. Vrem sa gasim cai pentru ca autoritatile si colegii nostri sa creasca piata auto interna", a afirmat Maure, in cadrul Forumului Investitorilor Straini, citat de Agerpres.

Pe de alta parte, seful Dacia Renault Romania a mentionat ca planurile companiei vizeaza dezvoltarea activitatilor de inginerie si tehnologie in tara noastra si, implicit, crearea unor sisteme hibrid si de vehicule autonome.  

"Nu mai putem sa ne bazam numai pe costurile destul de competitive. Costul fortei de munca este unul, iar celelalte sunt legate de energie, logistica si infrastructura, respectiv autostrazi. Taxele sunt destul scazute. Fabrica de la Pitesti, Mioveni, nu este total automatizata, in prezent, dar se va intampla asta in anii urmatori. Vom continua sa dezvoltam activitatile de inginerie si tehnologiile in Romania si vom trece de la o inginerie mecanica la noi domenii, precum sisteme de navigare conectate la internet si sisteme hibrid care vor duce pana la urma la crearea unor vehicule autonome. Vom cauta mai multi ingineri pe partea de constructie si vom introduce tehnologii digitale, astfel incat modul in care se va opera in magazinele de prezentare va fi foarte diferit", a subliniat Nicolas Maure.  

In primele noua luni din 2015, vanzarile de autovehicule noi au crescut in Romania cu 16,2%, pana la 85.511 de unitati, comparativ cu acelasi interval din 2014, acest trend fiind sustinut in continuare de achizitiile realizate de persoanele juridice, cu o pondere in scadere, de 73%, potrivit APIA.

In ceea ce priveste segmentul autovehiculelor rulate, statistica releva faptul ca, in primele trei trimestre din 2015, acestea au consemnat un avans de 12,5%, comparativ cu perioada similara din anul precedent, respectiv circa 180.000 de unitati fata de aproximativ 160.000.  

La capitolul productie nationala, in septembrie 2015, s-au inregistrat 41.784 de autovehicule, cu 18,4% mai putine decat luna similara din 2014. Per total, in perioada ianuarie - septembrie 2015, productia totala de autovehicule s-a situat la 298.355 de unitati, in crestere cu 3,8% fata de perioada similara din anul precedent. Dintre acestea, 259.570 unitati au fost produse de Dacia si 38.785 de catre Ford.

Seful Ford Romania: Este nedrept ca tara primeste masinile vechi pe care statele dezvoltate nu le mai folosesc