Noul automobil electric va fi construit pe o platforma noua, va folosi baterii in stare solida si va fi incarcat in doar cateva minute.

Actualele vehicule electrice, care folosesc baterii litiu-ion, au nevoie de o perioada de incarcare de 20-30 de minute, chiar si cu incarcatoare rapide, si au de obicei o autonomie de 300-400 de kilometri.

Toyota a decis sa scoata la vanzare noul model in Japonia cel mai devreme in 2022, potrivit publicatiei.

Un purtator de cuvant al Toyota a spus ca grupul nu poate comenta imediat informatia.

Cel mai mare producator japonez de automobile vrea sa reduca decalajul fata de liderii producatorilor de vehicule electrice, cum sunt Nissan si Tesla, in contextul cresterii interesului pentru modelele alimentate de baterii, ca alternativa viabila la masinile conventionale.

Raport ING: In Europa se vor vinde numai masini electrice, pana in 2035

ING Bank a emis un raport in care se arata ca, in opinia expertilor bancii, momentul in care se vor vinde numai masini electrice este la cel mult 18 ani distanta.

Raportul ING, unul dintre cele mai optimiste de pana acum pe aceasta tema, arata ca motivele care impiedica in prezent oamenii sa cumpere masini electrice vor disparea intr-o perioada relativ scurta de timp.

Increderea consumatorilor in automobilele electrice va creste rapid pe masura ce preturile bateriilor vor scadea, autonomia acestora va creste, iar timpii de incarcare vor fi din ce in ce mai mici.

In raport se arata ca, in urmatoare decada, autonomia masinilor electrice va ajunge la peste 600 de kilometri intre incarcari.

Conform celor de la ING, undeva intre 2017 si 2024, masina electrica va deveni alegerea mai rationala, intrucat aceasta va deveni mai atragatoare decat automobilele traditionale care folosesc benzina sau motorina.

Expertii ING se asteapta ca in urmatorii ani masinile electrice sa fie mai ieftine si sa beneficieze de o infrastructura mai buna decat cele care consuma combustibili fosili.

Raportul vorbeste si despre provocarile pe care trecerea la masini electrice le va aduce pentru europeni. Producatorii auto din Europa detin doar 3% din productia de baterii, ceea ce inseamna ca acestia vor fi dependenti de tari precum China si Japonia din acest punct de vedere.

Pe de alta parte, masinile electrice inseamna mai putine job-uri, intrucat procesul de productie este mai automatizat. Insa, aceasta problema ar trebui sa se regleze de la sine, pe masura ce modelul traditional de business va trece de la unul bazat pe vanzari, la unul care pune accentul pe servicii.