"Importul marcii Chery era programat la inceputul acestui an, dar au intervenit ceva intarzieri cu documentele. Intre timp au aparut si varintele modelelor Euro 5 si ne-am decis sa intram pe piata româneasca direct cu aceste versiuni. Asta insemna ca am reluat toate manevrele aferente aducerii marcii, ceea ce include si documentele de omologare comunitara a produselor. Speram ca in luna septembrie sa facem intrarea pe piata a marcii Chery" , a declarat pentru Mediafax directorul de marketing al companiei importatoare Sixt New Kopel, Lavinia Bularca.

Marca chineza a vandut anul trecut aproximativ 400.000 de masini, cel mai ieftin model fiind Chery QQ3 care a avut un pret de 5.000 de dolari pe piata chineza. Intrarea pe piata locala a marcii presupune o investitie estimata la de 2-3 milioane de euro, o mare parte din suma urmând sa fie directionata catre marketing si publicitate.

Vanzarea Chery se va face atat prin intermediul Sixt New Kopel, cat si prin parteneri. Bularca a adaugat ca exista deja solicitari pentru masina producatorului chinez. Constructorul auto Chery Automobile a fost fondat in 1997 si este controlat de statul chinez. Prima masina a fost fabricata in 1999. Chery produce mai multe modele, precum A1, QQ3, QQ6, A3 Hatchback, A3, A5, Eastar, Eastar Cross, Cowin, Tiggo, Karry si Riich.

Firma New Kopel este controlata de grupul israelian Schlomo, care a intrat pe piata romaneasca in anul 2005 prin preluarea Union Motors. New Kopel a cumparat in mai 2006 licenta pentru Romania de la compania Sixt, una dintre cele mai mari firme germane specializate in servicii de inchiriere de autovehicule.