Masina are volan, doar ca nu il foloseste nimeni. Si totusi autoritatile preocupate de siguranta rutiera au insistat ca pe scaunul soferului sa stea cineva, pentru ca, in caz de ceva, sa preia controlul.

"Vehiculul nostru se pozitioneaza singur cu ajutorul unui receptor GPS. E capabil sa isi determine pozitia pe o harta digitala. In plus, informatiile culese de senzori si camere video sunt adunate si procesate de un computer, pentru ca vehiculul sa reactioneze la situatiile concrete din trafic", spune Tinosh Ganjineh, managerul proiectului AutoNOMOS.

In rest, automobilul fara sofer are sisteme diferite care actioneaza asupra acceleratiei, pedalei de frana si directiei. Deocamdata e doar un prototip care a costat 400 de mii de euro.

"Multe dintre tehnologiile folosite exista deja la masinile de serie. Ceea ce e nou si ar putea revolutia traficul sunt senzorii video, care recunosc culoarea semaforului si pozitionarea fata de alti participanti la trafic, inclusiv pietoni", mai spune Ganjineh.

Adica masina poate sa franeze daca,ii iese in fata un pieton aiurit sau daca pe sosea apare un obstacol neasteptat. Chiar si asa, companiile de asigurari n-au incredere intr-un vehicul controlat de un calculator care poate ceda sau poate fi "deturnat" de piratii informatici.