Pentru ca scad cheltuielile cu flota de masini, banii se duc in majorari salariale, sustin patronii. Condusul economic inseamna carburant mai putin, dar si piese si motor mai putin uzate. Iata cateva sfaturi.

Reducerea cu orice pret a consumului de carburant inseamna automat defectiuni la motor, dupa un timp. Tocmai de aceea si uzura pieselor trebuie redusa cand vorbim de un condus economic. Tot mai multe firmele isi trimit angajatii la astfel de cursuri pentru ca, spun instructorii, multi romani cred ca atunci cand se urca in masina de serviciu pot coduce haotic si neglijent.

"Atunci cand vedem un semnafor la distanta la 500 de metri ca este rosu, nu acceleram incontinuu si cand ajungem langa el franam. Vedem ca e rosu din timp, facem frana de motor, franam, nu utilizam prea mult placutele de frana", explica Vali Porciseanu, campion national la raliu si instructor auto.

Economie la volan inseamna ca soferul stie cum functioneaza masina, citeste si respecta indicatiile din cartea tehnica, de unde afla care sunt puterea si turatia optime pentru un consum de carburant cat mai redus.

Nu lasati motorul sa se incalzeasca stand pe loc. Porniti imediat si nu uitati ca mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei (cu exceptia modelelor care au automata aceasta optiune) costa pana la 0,2 litri de carburant suplimentari la o suta de kilometri. Oprirea timp de 20 de secunde a motorului la semafor este si ea indicata.

Reprezentantii companiilor spun ca intr-un an de zile dupa ce angajatii lor au facut un astfel de curs de condus economic, la o flota de 50 de masini cheltuielile cu carburantul si intretinerea au scazut cu 40%.