Initiativa se inscrie in planurile autoritatilor de fluidizare si imbunatatire a transporturilor, de reducere a consumului de combustibil si, implicit, a poluarii. Vehiculele urmeaza sa se deplaseze intr-un convoi compact, pilotarea fiind comandata de un singur sofer, aflat in prima masina. Restul camioanelor vor primi comenzile electronic si vor avea in cabina o persoana care sa intervina doar in cazuri de urgenta.

Conform presei britanice, se asteapta ca anuntul referitor la aceste incercari pilot sa fie facut la 16 martie, de catre ministrul de finante, George Osborne, in cadrul prezentarii bugetului de stat. Guvernul de la Londra a investit anterior 19 milioane de lire (24,5 milioane de euro) in alte programe pentru testarea masinilor fara sofer.

Mai sunt inca multe obstacole de depasit pana cand ''utopia'' vehiculelor fara sofer sa devina realitate in Marea Britanie, unde soselele sunt aglomerate, a avertizat Paul Watters, responsabil cu politicile de transport in cadrul firmei de asigurari auto AA, citat de ''The Guardian''. In aceasta ordine de idei, el a mentionat nervozitatea altor participanti la trafic si necesitatea asigurarii circulatiei pe bretelele de intrare si iesire pe autostrada, precum si problemele care pot aparea in cazul unui blocaj al convoiului de camioane.

Iar presedintele AA, Edmund King, a fost de parere ca acest gen de ''plutoane'' de camioane fara sofer ''nu au sens'' in Marea Britanie, iar ''avantajele lor tehnologice se pot sesiza doar pe autostrazile pustii din Australia sau (statul american) Nevada''.