Lodgy, fabricat in prezent in Maroc si singurul model Dacia care nu are succesul asteptat in Europa, ar putea fi produs in Indonezia, intrucat autovehiculele din aceasta categorie sunt foarte populare in regiune.

Renault "analizeaza fabricarea Dacia Lodgy MPV in Indonezia", a declarat o sursa din cadrul grupului pentru publicatia franceza.

Lodgy este singurul autovehicul din gama "entry" a Renault care nu este un succes, scrie La Tribune.

In timp ce Duster, Sandero si Logan au atras multi clienti, Lodgy ramane sub tintele stabilite, in special din cauza declinului popularitatii monovolumelor in Europa in favoarea SUV-urilor. Lodgy ar putea avea insa un viitor in Asia de Sud-Est, unde masinile din categoria MPV sunt foarte cautate.

Renault ar putea incepe productia la fabrica din Indonezia in 2016.

"Exista un potential ridicat", a declarat directorul operatiunilor Renault in regiunea Asia-Pacific, Gilles Normand, in aprilie.

Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat in cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault.

Renault ia in calcul sa produca, in afara de Lodgy, Duster si un model entry cu pret redus, scrie La Tribune.

Nissan a prezentat in luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro, care ar urma sa fie lansat in India la inceputul anului urmator, iar ulterior in Rusia si Indonezia sub noul brand entry level Datsun. Renault intentioneaza sa prezinte la salonul auto din New Delhi din februarie conceptul unei masini proprii cu pret redus, de asemenea de 5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul este destinat, cel putin intr-o prima faza, pietelor emergente din Asia.

Piata auto din Indonezia a crescut in prima jumatate anului cu 12,8%, la nivelul record de 582.300 de unitati. Cel mai bine vandut model este Toyota Avanza, masina asemanatoare cu Lodgy. Avanza este atat de populara incat inregistreaza o cota de piata de 17,5%, scrie La Tribune.

Cele mai mari piete pentru Dacia au fost anul trecut Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia. Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.

Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider de piata.