Astfel, de la aceata data, un SUV va fi ai scump cu o suma cuprinsa intre 30.000 si 40.000 de rupii (441 – 558 de euro).

Compania a anuntat, sambata, ca trebuie sa majoreze preturile din cauza volatilitatii monedei nationale indiene si a cresterii preturilor de productie.

“Din cauza majorarii preturilor la materia prima si a instabilitatii cursului, indicatori pe care nu ii putem controla, ne vedem nevoiti sa ridicam preturile pentru Duster”, a declarat Marc Nassif, managing director al companiei.

SUV-ul produs sub marca Dacia a inceput sa fie comercializat in India in urma cu cateva luni, cu un pret de pornire de 700.000 de rupii (10.300 de euro).

Pentru ca vanzarile au fost peste asteptari pe piata indiana, Nassif a declarat ca in uzina de la Chennai se va lucra in trei schimburi pentru a face fata comenzilor.

Renault a lansat, in iulie, modelul Duster pe piata din India (a cincea tara, dupa Romania, Brazilia, Rusia si Turcia), care produce SUV-ul, parte a unei strategii a grupului francez de a-si creste prezenta pe una din cele mai mari piete auto din lume.

Renault este printre ultimii intrati pe piata auto din India, care ar trebui sa creasca de la 2 milioane de unitati, in anul fiscal incheiat in martie, la 3 milioane de unitati pana in 2015. Piata SUV-urilor a urcat in aprilie-mai cu 51%, fata de un avans de 3,1% al pietei.

Toate vehiculele Renault sunt produse la o fabrica din apropierea portului Chennai, in sudul tarii. Fabrica, controlata in comun de Renault si Nissan, poate produce pana la 400.000 de masini pe an. Renault va incepe exporturile de modele Duster produse in India in Marea Britanie pana la sfarsitul anului.