“Piata auto rusa inca ar putea deveni cea mai mare din Europa, iar Ford vrea sa fie pregatit cand cererea se va redresa”, a afirmat Mark Ovenden, seful Ford Sollers, societatea mixta infiintata in 2011 de producatorul auto american Ford si grupul rus Sollers.

“Vom continua sa investim si ne gandim acum care va fi urmatoarea noastra serie de investitii in Rusia. Vedem piata auto rusa ca un pariu pe succes pe termen lung”, a explicat Ovenden.

Desi vanzarile pe piata au scazut cu 17% in primul trimestru din 2016, Ford a raportat un avans de 93%. In primul trimestru din acest an, au fost vandute in Rusia 319.092 de autoturisme si vehicule comerciale usoare, in scadere cu 16,9% fata de perioada similara din 2015. In schimb, Ford a raportat un avans de 93% in primele trei luni din acest an.

Ford Sollers incepe sa culeaga roadele, dupa ce a lansat cinci produse decente anul trecut si a extins productia locala, a declarat Ovenden. Compania a inceput in 2015 producerea noilor automobile Focus, Mondeo, Fiesta, a autoutilitarei Transit van si a SUV-ului Explorer. Ford produce in Rusia si SUV-urile Kuga si EcoSport.

Recent, Mark Ovenden a anuntat ca ia in considerare majorarea exporturilor deoarece declinul pietei auto din Rusia va continua cel putin inca un an.

Deja Ford Sollers exporta in fostele state sovietice, dar Ovenden a afirmat ca firma ar putea avea ca obiectiv pietele din Europa de Est si alte regiuni.

Ford este prezent in Europa de Est cu o fabrica in Romania, dar aici nu sunt produse toate modelele care sunt fabricate in Rusia, printre care Fiesta, Focus, EcoSport si Transit. Ford poate produce in Rusia 350.000 de vehicule pe an si prin urmare are un potential de export considerabil.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajati si 67 de fabrici in intreaga lume. Al doilea mare producator auto din SUA, Ford este prezent si pe piata din Romania.