Motorul ecoBoost de 1,5 litri este al doilea construit la uzina din Craiova, in care Ford a investit peste 230 milioane euro, precedentul fiind EcoBoost de 1 litru, lansat in productie acum un an. 

Ford Motor Company extinde astfel gama EcoBoost pentru a raspunde cererii de motoare in patru cilindri.

Motorul de 1,5 litri este o aparitie esentiala din punct de vedere strategic pentru Ford, avand in vedere eforturile companiei de a raspunde cererii puternice la nivel mondial pentru motoarele sale EcoBoost in patru cilindri.

Ford are acum capacitatea de a construi 1,6 milioane de motoare EcoBoost anual si extinde numarul de fabrici care le produc in Europa, Asia și America de Nord. Motorul EcoBoost de 1,5 litri este dotat cu tehnologia turbo EcoBoost, injectie directa de combustibil si supape cu distributie variabila, generand puterea unui motor mai mare si consumul unui propulsor de mici dimensiuni 

Al cincilea motor Ford EcoBoost aduce inovatii si beneficii semnificative pentru clientii de pe toate pietele, asigurand taxe mai mici aferente vehiculelor echipate cu motoare de 1,5 litri sau mai mici  

Noul motor va fi mai intai introdus pe piata chineza pe noul Ford Mondeo, model ce va fi lansat la finalul acestei luni la Salonul Auto de la Shanghai 2013. Ulterior, va echipa modelul Fusion in America de Nord in cursul acestui an, respectiv noul Mondeo in Europa.  

Tehnologiile EcoBoost amelioreaza atat consumul, cat si emisiile de CO2 cu pana la 20%.

Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu si doua axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odata cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrata in chiulasa. Este primul motor Ford care incorporeaza un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apa actionata de curea, ceea ce imbunatateste si mai mult eficienta, reducand timpul de incalzire. A fost adaugat și un radiator cu racire pe apa pentru o mai eficienta alimentare a motorului cu aer.   

Ford a vandut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei in 2009, odata cu lansarea EcoBoost V6 de 3,5 litri.  Pana la finalul acestui an, aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.  

Uzina de motoare de la Craiova are in prezent aproximativ 1.000 de angajati, care lucreaza in doua si trei schimburi.  Constructorul auto american produce la Craiova si autovehiculul B-Max.