Zilnic ies pe poarta fabricii cate 500 de masini. Octombrie, noiembrie si decembrie inseamna 31.500 de autovehicule produse la Craiova. 90 la suta se duc la export. Adica produse de peste 400 de milioane de euro se duc in strainatate.

Americanii au investit la Craiova 800 de milioane de euro si au construit inclusiv un circuit de probe, iar in prezent au 4 mii de angajati. Investitia e cu atat mai importanta in conditiile in care in urmatorii doi ani Ford intentioneaza sa inchida 3 fabrici in Marea Britanie si Belgia, iar o buna parte din productia Dacia a fost mutata la uzina din Maroc.

Ambasadorul american in Romania spune ca Ford ar putea sa produca 1.000 de masini pe zi daca autoritatile ar investi mai mult in infrastructura. Pentru a produce 1.000 de masini pe zi trebuie sa ai si pe unde sa le transporti de la fabrica din Craiova.

La fel de adevarat este ca din pricina crizei din Europa cei de la Ford nu ar avea cui sa vanda atatea masini. Deocamdata in fabrica se lucreaza in 2 schimburi, nu in 3 ca la uzina Dacia de la Mioveni.

Premierul Victor Ponta spune ca si guvernul va cumpara un ford B-Max cu motor de un litru, mai ales ca apreciaza siguranta masinilor americane.

In 2013 Ford urmeaza sa produca peste 100 de mii de unitati, iar Dacia de 3 ori mai mult, cu o valoare totala de 4,6 miliarde de euro, adica 3,5 la suta din PIB-ul Romaniei.