Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota, potrivit Agerpres.

PSA şi FCA au mai purtat anul acesta negocieri, înainte ca Fiat Chrysler să propună o fuziune de 35 de miliarde de euro cu Renault. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.

În comunicatul oficial se arată că "firmele au ajuns la un acord pentru a negocia o combinare deplină a respectivelor entităţi printr-o fuziune între egali".

Entitatea combinată va putea împărţi costurile privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome, va putea împărţi tehnologia şi va economisi bani, având o putere de cumpărare mai mare.

"Noua companie va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de acţionarii FCA", se arată în comunicatul comun al celor doi producători auto.

Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde de dolari).

Investorii au speculat de câteva luni că Fiat Chrysler este în căutarea unui partener de fuziune, după ce fostul său director general, Sergio Marchionne, a subliniat necesitatea consolidării industriei auto şi a încercat fără succes să încheie un acord cu General Motors (GM), cel mai mare producător auto din SUA, și cu Renault. Deja Fiat Chrysler şi PSA au un parteneriat pe segmentul vehiculelor comerciale.

Grupul născut în urma fuziunii dintre PSA şi FCA va fi înregistrat în Olanda, va fi listat la bursele din Paris, New York şi Milano şi va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.