Italia este în epicentrul unei pandemii, iar Guvernul de la Roma a demarat un amplu program de creştere a numărului de paturi de spital, care au nevoie însă de ventilatoare mecanice pentru a-i ajuta pe pacienţi să respire.

Siare Engineering, o companie cu sediul în nordul Italiei, regiune unde numărul deceselor de coronavirus se apropie de 3.000 şi continuă să crească, poartă discuţii cu Fiat Chrysler (FCA), Ferrari şi producătorul italian de componentene auto Marelli pentru a produce unele componente de ventilatoare mecanice şi posibil să se implice şi în asamblarea ventilatoarelor, scrie Agerpres.

Directorul general de la Siare Engineering, Gianluca Preziosa, a spus că există unele elemente comune între industria auto şi producţia de ventilatoare deoarece ambele sectoare se bazează pe echipamente electronice şi pneumatice. "Discutăm cu Fiat Chrysler, Ferrari şi Marelli pentru a încerca să înţelegem dacă ne pot ajuta în procesul de producţie a componentelor electronice", a declarat Gianluca Preziosa.

Un purtător de cuvânt al holdingului Exor, firma mamă care deţine atât FCA cât şi Ferrari, a informat că joi au avut loc o serie de reuniuni cu Siare Engineering pentru a studia fezabilitatea unei cooperări iar o decizie este aşteptată în următoarele ore. Purtătorul de cuvânt a dezvăluit că cele două opţiuni care sunt analizate sunt: sprijinirea Siare pentru a-şi extinde capacitatea de producţie la uzina sa graţie tehnicienilor puşi la dispoziţie de FCA şi Ferrari, sau transferul producţiei pentru anumite componente ale ventilatoarelor către facilităţile celor doi constructori auto.

O sursă din apropierea discuţiilor a spus că Ferrari este gata să înceapă să producă componente de ventilatoare la renumita sa uzină de la Maranello, care este amplasată în apropiere de uzina Siare Engineering, dar că deocamdată nu a luat încă o decizie definitivă.

Gianluca Preziosa a subliniat că un alt avantaj al unui parteneriat cu constructorii auto este puterea de cumpărare de care dispun aceste firme mari, putere care le permite acestora să obţină mai uşor componente pe care o firmă mai mică precum Siare are dificultăţi în a şi le procura ca urmare a perturbării lanţurilor globale de aprovizionare din cauza coronavirusului.