Piata europeana a scazut la 5,88 milioane de inregistrari de automobile noi, iar la nivelul grupului Renault a fost remarcat un declin de 8,4%, la 571.272 de masini. Inmatricularile marcii Renault au coborat cu 9%, la 466.169 de unitati.

Cota de piata a Dacia in Europa a stagnat la nivelul primelor cinci luni la 1,8%, iar cea a Renault a coborat de la 10,5% la 9,7%.

Volkswagen conduce detasat in topul constructorilor pentru perioada ianuarie-mai, cu 1,336 milioane de masini noi inmatriculate, in urcare cu 7,2%, urmat de PSA Peugeot Citroen (776.357, -6,1%), Renault, General Motors (510.968, plus 4,7%) si, respectiv, Ford (476.851, -7,8%).

Pe locul al saselea se afla Fiat, cu 430.443 de automobile noi inregistrate in primele cinci luni, in scadere cu 13,6%, iar producatorul de masini premium BMW este pe locul sapte, cu 329.138 de unitati inmatriculate, in crestere cu 12,5%.

Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, a inregistrat o crestere de 2,8%, la 271.722 de unitati, iar gigantul japonez Toyota este pe pozitia a noua, cu 243.525 de inmatriculari, in retragere cu 4,3%.

In luna mai, inmatricularile de autoturisme noi Dacia in UE au scazut cu 10,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 20.994 de unitati.

La nivelul UE, inregistrarile au crescut cu 7,1% in mai, la 1,208 milioane de automobile noi, iar grupul Renault a avut o scadere de 8%, la 109.003 de autoturisme noi.

Inmatricularile de autoturisme noi din Romania au scazut in primele cinci luni cu 12,1%, la 23.152 de unitati, piata autohtona fiind pe locul 20 in UE dupa acest indicator.

Citeste si

Firme IT abia aparute sau neprofitabile sunt listate pe bursele internationale. Urmeaza o noua "bula dotcom"?

Cum se calculeaza cursul leu/franc elvetian si de ce cei care au luat credite in franci platesc cu 50% mai mult decat in 2008