"Majorarea cotei TVA va lovi direct in clienti, dealerii fiind nevoiti sa modifice preturile masinilor. Majoritatea clientilor vin din zona persoanelor fizice, care cumpara masini ieftine, si chiar si cea mai mica crestere a TVA se va cunoaste in pret", a afirmat Cristian Bica, directorul Asociatiei Distribuitorilor Autorizaţi Ford din Romania.

La randu sau, directorul Nicolae Sorescu, directorul de vanzari al Radacini Motors, a spus ca majorarea taxelor va insemna mai multe falimente in randul dealerilor decat se preconizase in piata.

"Deja multe firme din distributia auto sunt cu un picior in groapa din cauza crizei financiare. Acesta masura nu va face decat sa creasca numarul dealerilor care se vor inchide. De asemenea, o parte din firmele care vor rezista se vor orienta spre piata subterana, pentru a evita taxele. Ar trebui sa ne uitam la vecinii nostri din Ungaria si Bulgaria, care au procedat mult mai inteligent, au diminuat nivelul impozitelor pentru a incuraja mentinerea si dezvoltarea firmelor pe piata", a spus reprezentantul dealerului.

Silviu Preoteasa, preşedintele Asociaţiei Dealerilor de Marcă Volkswagen, considera ca toate investitiile vor fi anulate in eventualitatea cresterii fiscalitatii.

"Inainte de criza, cresterea economica s-a datorat investitiilor care au avut loc. Iar aceste afaceri s-au dezvoltat prin credite, ceea ce insemna indatorare. in prezent, toate veniturile se duc pe achitarea datoriilor. In aceste conditii, ce sa mai impoziteze Guvernul?. Vor majora taxe pe nimic", a adaugat Preoteasa.

Curtea Constituţionala a decis vineri ca sunt neconstitutionale unele dintre masurile de austeritate din legile pentru care Executivul si-a angajat raspunderea in fata Parlamentului, care reglementau printre altele scaderea salariilor cu 25% si a pensiilor cu 15%.

In aceste conditii, Executivul a pregatit un pachet alternativ de masuri, care prevede, cel mai probabil, majorarea nivelului TVA si a cotei unice de impozitare.