Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, are o solutie si aceasta are un nume: Gerard Detourbet, omul care a creat Loganul. Iar acesta trebuie sa reuseasca imposibilul cat mai repede.

Are 66 de ani si s-a mutat in Chennai (India) ca sa perfecteze o retea de furnizori si o echipa de directori de produs pentru o masina noua, care sa coste mai putin decat concurenta, adica sub 5.600$.

Cum vorbim despre preturi foarte mici pe piata masinilor, orice dolar in plus sau in minus conteaza, asa ca pretul target este de fix 5.500, fara un cent in plus sau in minus. Pana acum, creatorul Loganului a recrutat deja oameni cu experienta de la Suzuki si Hyundai. Intrebati “de ce nu au dus Loganul in India”, cei de la Renault-Nissan au spus ca “masina nu prinde acolo”.

Francezii vor sa ajunga si pe alte piete in dezvoltare cu masina asta. De aici si costul redus al proiectului pentru o tara, care apoi se va aplica si in alte parti. Printre pietele secundare sunt Rusia, Brazilia si chiar Romania.

Detourbet crede ca India este un reper pentru noua piata mondiala de masini. Este locul in care vezi masini moderne si “suficiente” pentru un pret la limita, in avantajul total al clientului.

Tot el a spus ca Reanult nu vede in acest proiect un succes singular. El crede ca odata ce ai masina asta si confirma pe o piata, te muti usor in alte locuri mai ales cu avantajul unei retele de distributie asa cum are Renault. Suzuki nu este atat de dezvoltata din acest puncte de vedere, ba aproape ca nu are nici un dealer Maruti in alta parte.