"Va inceta doar activitatea de montaj si caroserie, departamentele de mecanica si logistica urmand sa lucreze ca pana acum. Disfunctionalitatile cu livrarea de piese din partea unor furnizori nu au legatura cu situatia din Japonia. Ele sunt determinate de dificultatile de natura financiara pe care le au furnizorii. Fluxul de livrari sufera dereglari de mai multe luni. Este vorba de un tip de motor si anumite piese de caroserie", a precizat reprezentantul grupului francez in Romania, citata de Mediafax.

Ea a spus ca incetarea activitatii de montaj va afecta productia de automobile pe durata mentionata.

Vicepresedintele sindicatului de la Automobile Dacia, Ion Iordache, a declarat, pentru incont.ro, ca aceia care vor sa-si cumpere o masina in aceasta perioada nu vor fi afectati de intreruperea productiei, deoarece fabrica are stocuri de automobile.

"Avem stocuri planificate obligatoriu, nu va ramane nimeni fara masina in aceasta perioada. Dupa aceasta saptamana, activitatea va fi reluata normal, cand vom gasi alti furnizori care sa-i inlocuiasca pe cei care au dat faliment din cauza crizei economice", a explicat Iordache.

Liderul sindical a mai spus ca, in aceasta saptamana, angajatii vor fi platiti cu 85% din salariu.

In prezent, productia zilnica a uzinei de la Mioveni este de 1.377 de automobile. Ultima oprire a productiei a avut loc in octombrie 2008, pe fondul instalarii crizei financiare.

Automobile Dacia are aproximativ 15.000 de angajati.

Francezii si spaniolii incep sa dea inapoi la cumpararea de masini Dacia

Dacia urca in top 5 cele mai poluante masini