In stil romanesc, a aparut si primul banc despre Duster, in care doi germani studiaza masina. Apreciaza garda la sol, dimensiunile anvelopelor, iar unul dintre ei trage concluzia: "Romanii ar face orice numai sa nu isi repare drumurile!" Ar face orice, inclusiv un automobil 4x4.

Iar din acest punct de vedere, Duster are o garda la sol de 21 de centimetri si poate trece un vad de 35 de centimetri, adica un sant respectabil, greu de gasit chiar si pe soselele noastre. Specialistii spun ca Duster este cu cel mult 100 de kilograme mai greu decat Loganul clasic, asa ca motorizarile oferite, intre 85 si 110 de cai putere, ar trebui sa fie suficiente.

Punctele slabe ar fi dotarea destul de saraca la variantele mai ieftine, utilizarea masiva a componentelor de plastic la partea de interior, dar si faptul ca anumite elemente de siguranta, cum ar fi sistemul electronic de control al stabilitatii sau airbag-urile laterale, nu fac parte din dotarea standard.

Avantajul pretului este hotarator, insa nu trebuie sa uitam ca varianta de 10.500 de euro are tractiune 4x2, adica doar pe fata. Cel mai ieftin Duster cu tractiune 4x4 costa 12.300 de euro, pret justificat de faptul ca intreaga transmisie si suspensia MacPherson de pe spate au fost preluate de la modelul Nissan Qashqai.

Competitorii de piata masinilor 4x4 privesc si ei diferit lansarea Daciei Duster.

"Duster este un competitor direct pentru Kia, el concureaza doua modele de-ale noastre: Kia Soul si Kia Sportage. Kia Soul are in dotarea standard dotari pe care la Duster nu le gasim nici pe lista de optionale", spune Bogdan Pasa, directorul Kia.

"Nu suntem competitori directi", a comentat scurt Mihai Ivanescu, directorul general al Mitsubishi Romania.

Acum ramane de vazut daca Duster va reusi sa repete succesul Loganului, mai ales la export.