Singura solutie pentru cei care nu au o asigurare facultativa este sa dea in judecata administratorul drumului. Ca sa castige un asemenea proces, soferii trebuie sa-si fotografieze autoturismul avariat si sa aiba martori, spun avocatii.

Imagini cu un TIR care face manevre periculoase ca sa evite niste gropi au fost surprinse pe Autostrada Soarelui, la kilometru 60. Camionul evita craterele din asfalt si risca sa se rastoarne. Domnul Gheorghe Sorin nu a fost la fel de norocos si a luat o groapa din plin.

Gheorghe Sorin, pagubit: "Am avut cauciucul de pe partea dreapta taiat si scutul rupt. Am luat legatura cu un cabinet de avocatura si acum urmeaza demersurile necesare pentru a-mi recupera paguba produsa de catre drumurile nationale si autostrazi".

Acum o luna, stirile PRO TV i-au filmat pe cativa muncitori acoperind o groapa cu ajutorul unui utilaj rudimentar, botezat Vasilia. Fireste, plombele nu au rezistat nici macar pana azi.

Plombarea plombelor, asa poate fi numita operatiunea de pe Autostrada Soarelui, unde muncitorii, dupa ce vor termina de astupat gropile, vor trebui sa le ia din nou la rand, pentru ca munca a fost facuta de mantuiala.

Un crater a fost umplut in bataie de joc cu bitum amestecat cu nisip, pe care masinile il imprastie imediat. Cei care astupau gropile cu aceasta mixtura au fugit cand au observat ca sunt filmati, lasandu-i pe soferii sa-si distruga autoturismele. Daca au asigurare facultativa, isi repara masina in contul politei. Daca nu, isi pot recupera banii doar in instanta.

Marius Coltuc, avocat: "Exista multe alte procese castigate pe spete identice".

Cand ajungeti intr-o astfel de situatie, trebuie sa faceti cateva poze masinii, dar si gropilor. Apoi sunati la politie ca sa reclamati paguba. Foarte important este sa cautati un martor care sa poata fi chemat in instanta. Martorul poate fi chiar si o ruda a soferului, spun avocatii. Intr-un final, mergeti la un service sa faceti o constatare a distrugerilor si solicitati sa treaca in procesul verbal cauzele incidentului.