"Ne dorim ca pe autostrazi sa fie o concurenta mai mare pe piata benzinariilor, sa fie prezenti si cei care nu au in prezent benzinarii pe autostrada. Astfel, vom recomanda ca la licitatii sa fie preferate companiile care nu sunt prezente deja, sa li se dea un punctaj mai mare acestora", a precizat Bogdan Chiritoiu.  

Ar trebui ca la intrarea pe autostrazi si periodic sa fie afisata distanta pana la cea mai apropiata benzinarie si pretul carburantilor practicat de aceasta, a completat el.

"De asemenea, vrem sa vedem de ce marii retaileri nu deschid si ei benzinarii, ca in alte tari. Poate este o problema legata de autorizari si trebuie sa vedem ce se poate face", a mai spus oficialul Concurentei.  

Consiliul a prezentat luni bilantul activitatii sale pe anul trecut.

 "Anul trecut a fost anul cu numarul cel mai mare de investigatii finalizate si al doilea in functie de cuantumul amenzilor (dupa 2011 - n. r.). Cel mai mare caz, respectiv cea mai mare amenda, a implicat Hidroelectrica si clientii sai din contractele pe termen lung", a spus Chiritoiu.  

Principalele sanctiuni au vizat Hidroelectrica si clientii sai (37 milioane de euro in total), piata angro de carburanti (trei companii au fost amendate cu 3,7 milioane de euro), precum si o amenda de 2,7 milioane de euro pentru 82 de companii pentru intelegeri anticoncurentiale pe piata de lacuri si vopsele.