Vice-ministrul industriei din China a declarat că a demarat “o cercetare relevantă” în acest sens, dar că încă nu a fost luată o decizie în cee ace privește anul din care va fi introdusă interdicția.

“Aceste schimbări vor aduce cu siguranță schimbări profunde în dezvoltarea industriei auto naționale”, a spus Xin Guobin, pentru agenția națională chineză Xinhua.

China a produs 28 de milioane de mașini anul trecut, aproape o treime din producția mondială.

Franța si Marea Britanie au anunțat deja că intenționează să interzică mașinile diesel și pe benzină până în 2040, ca parte a eforturilor de a reduce poluarea și emisiile de carbon. Angela Merkel a sugerat ecent că și Germania ar trebui să ia o decizie asemănătoare.

Totodată, producătorul auto Volvo, care este deținut de o companie chineză, a anunțat în iulie că mașinile noi vor avea numai motoare electrice, începând din 2019. Geely, proprietarul Volvo, vrea să vândă un milion de mașini electrice până în 2025.

Alți producători auto, ca Renault-Nissan, Ford și General Motors încearcă să dezvolte mașini electrice pentru piața chineză.

China vrea ca, până în 2025, cel puțin o cincime din mașinile care circulă pe șoselele țării să fie electrice sau hibride.

Xin estimează că această schimbare va aduce “vremuri turbulente” în industria auto și va micșora considerabil cererea combustibili din China. Țara este, în prezent, al doiela cel mai mare consummator de combustibil, după SUA.