Takata, cel mai mare producator de airbaguri din lume, este implicata in mai multe actiuni de rechemare la service demarate de diferiti producatori auto deoarece airbagurile defecte pot exploda si pulveriza cioburi metalice. Initial, Takata anuntase ca sunt defecte mecanismele airbagurilor de la 16,6 milioane de automobile.

Agentia Americana pentru Siguranta Traficului (NHTSA) a anuntat ca Takata inca nu a descoperit din ce cauza airbagurile se pot deschide accidental si pot rani pasagerii si soferul. Au fost raportate sase accidente mortale si peste 100 de cazuri de raniri, au anuntat autoritatile americane.

Investigatiile NHTSA au inceput in 2014, iar in februarie Guvernul SUA a amendat Takata cu 14.000 de dolari pe zi pentru ca nu a cooperat cu autoritatile in privinta probelor si nu a furnizat documentatia necesara efectuarii investigatiilor. Miercuri, Takata a recunoscut ca mecanismele airbagurilor de la 33,8 milioane de automobile sunt defecte.

Cei mai mari producatori auto din Japonia, Toyota si Nissan, au anuntat saptamana trecuta ca vor rechema la service 6,5 milioane de masini echipate cu airbaguri produse de Takata Corp, desi nu au fost raportate accidente.

Pe plan global Toyota va rechema la service aproape cinci milioane de vehicule, printre care Corolla, Vitz si alte modele fabricate in perioada martie 2003 - noiembrie 2007, in timp ce Nissan va inlocui airbagurile a 1,56 milioane de vehicule.

Alti producatori auto care au efectuate rechemari la service sunt: Ford, BMW, Fiat Chrysler Automobiles NV, Honda, Mitsubishi, Mazda, Daihatsu si Fuji Heavy Industries care vinde masinile Subaru.

Takata a inregistrat pierderi de 29,56 miliarde de yeni in anul fiscal care s-a incheiat la 31 martie 2015, din cauza costurilor legate de rechemarile anterioare la service. Miercuri, actiunile companiei au scazut cu 12% la Bursa de la Tokyo.