Circa 10% din piesele necesare nu sunt disponibile imediat intr-un depozit central din Dingolfing, Germania, din cauza acestor schimbari. BMW a introdus schimburi de lucru suplimentare pentru a scurta asteptarea si vrea ca noul sistem sa functioneze corespunzator de la inceputul lunii septembrie.

Intarzierile, care au aparut acum mai mult de doua luni, odata cu adoptarea noului sistem de logistica, s-au propagat in toata lumea intrucat comenzile pentru cele 40 de centre de distributie de componente ale BMW se fac la unitatea din Dingolfing.

Acest centru aprovizioneaza direct si circa 300 de service-uri din Germania.

"Suntem nevoiti sa dezamagim circa 180 de clienti pe luna. Asta inseamna 20% dintre clientii cu masini care au nevoie de reparatii majore. Este imposibil sa multumesti un client care nu isi poate folosi masina", a declarat Burkhard Weller, proprietarul Weller Gruppe din Osnabrueck, unul din cei mai mari dealeri BMW din Germania.

Situatia este sensibila pentru BMW mai ales ca are clienti si o reputatie premium.

"Problema cu piesele de schimb ar putea sa afecteze imaginea BMW. Nu imi aduc aminte de un caz comparabil, ca o problema ca aceasta sa dureze de luni de zile", a spus Stefan Bratzel, director la Centrul de Management Auto al Universitatii pentru Stiinte Aplicate din Bergich Gladbach din Germania.

Activitatile post-vanzare sunt importante pentru producatorii auto deoarece contribuie substantial la profitabilitate si legatura clientilor cu brandul, avand o influenta asupra satisfactiei clientilor, potrivit Institutului pentru Industria Auto din Germania, aflat in proprietatea statului.

Proiectul de logistica, numit ATLAS, a inceput in Dingolfing in 2009, in colaborare cu IBM si SAP, si ar fi urmat sa fie finalizat in trei ani. Intre timp IBM s-a retras din acest proiect.

Intarzierile din SUA au loc mai ales in cazul comenzilor speciale, a spus un purtator de cuvant al BMW in aceasta tara. In China, unii dealeri se confrunta cu probleme similare.