Aprecierea francului in ultimii ani a ridicat preturile autoturismelor BMW de import cu pana la 25% pe piata locala.

Astfel, multi elvetieni au inceput sa cumpere din Germania, Franta sau Italia, trend care a afectat consumul din tara.

Consiliul Concurentei de la Zurich a inceput in 2010 o investigatie privind BMW, dupa mai multe reclamatii din partea clientilor care au incercat sa cumpere autoturisme BMW si Mini din tarile vecine, dar au fost refuzati.

Potrivit autoritatii, o clauza din contractele BMW cu dealerii din Zona Economica Europeana, din care fac parte statele UE si Norvegia, Islanda si Liechtenstein, interzice vanzarile catre clienti rezidenti in afara Zonei, inclusiv din Elvetia, pentru a proteja dealerii elvetieni.

"Clientii din Elvetia nu au putut profita de avantajele semnificative oferite de cursul de schimb. Izolarea pietei elvetiene a condus la scaderea presiunilor competitive asupra preturilor automobilelor noi BMW si Mini din tara", se spune intr-un comunicat al institutiei.

BMW a anuntat ca va face recurs in termenul legal de o luna. "Respingem categoric acuzatiile, argumentatia si suma ceruta", a declarat un purtator de cuvant al BMW, care sustine ca a respectat in totalitate legile din Elvetia si din Zona Economica Europeana.

In baza ratelor medii de schimb valutar din octombrie 2010 pana in prezent, autoritatile elvetiene estimeaza ca automobilele BMW erau cu pana la 25% mai ieftine in Germania.

Autoritatea subliniza ca importurile de automobile BMW si Mini au stagnat din 2008, in timp ce cifrele inregistrate in cazul celorlalte marci au crescut puternic.