General Motors, al doilea mare producator auto din lume, a respins o prima propunere de fuziune lansata la inceputul acestui an de Sergio Marchionne. Ceea ce nu l-a impiedicat pe Marchionne sa faca lobby pe langa investiorii GM, in ideea de a-i presa pe membrii boardul-ului sa vina la masa negocierilor. 

Directorul FCA este de parere ca profiturile si economiile care ar putea aparea de pe urma unei fuziuni cu General Motors sunt mult prea mari pentru ca rivalii sa le ignore.

"Entitatea combinata poate realiza anual lichiditati de 30 de miliarde de dolari. Ar fi de neconceput sa nu fortezi un parteneriat", a spus Marchionne.

Intrebat daca asta inseamna ca FCA are in vedere lansarea unei oferte ostile de preluare, Marchionne a raspuns: "Nu una ostila, dar exista diferite grade de imbratisari. Pot sa va imbratisez frumos, pot sa va imbratisez strans sau pot sa va imbratisez ca un urs. Totul incepe cu contactul fizic". 

Marchionne a mai spus ca FCA a primit propuneri si din partea altor parteneri potentiali care ar fi interesati de discutii insa GM ramane, de departe, cea mai buna optiune.

"Sunt oameni interesati sa faca afaceri, dar eu nu sunt interesat sa fac afaceri cu ei pentru ca exista o afacere mai buna", a spus directorul FCA. 

Analistii sunt de parere ca Marchionne este interesat de fuziunea cu GM pentru ca Fiat Chrysler Automobiles este in urma competitorilor cand vine vorba de vehicule hibride si electrice precum si de indeplinirea viitoarelor standarde de reglementare.