Profitul net a inregistrat un regres de 8% anul trecut, de la 300 milioane lei la 275,1 milioane lei, potrivit situatiilor financiare ale constructorului auto.

Castigul companiei se ridica la 442,3 milioane lei in 2007, dar a coborat in urmatorii doi ani la 222 milioane lei, respectiv 230,2 milioane lei.

In 2011, veniturile companiei s-au majorat cu peste 15%, de la 11,6 miliarde lei la 13,43 miliarde lei, iar cheltuielile au crescut intr-un ritm similar, de la 11,27 miliarde lei la 13,06 miliarde lei.

Vanzarile au fost sustinute anul trecut atat de exporturi, care au crescut cu 13,6%, la 9,27 miliarde lei, cat si de livrarile interne, care au urcat cu peste 20%, la 3,9 miliarde lei.

Compania a vandut anul trecut 327.878 de vehicule, peste jumatate din livrari fiind acoperita de modelul Duster, lansat in 2010, se arata in raportul financiar. In Romania, constructorul a comercializat in 2011 un numar de 30.734 de unitati, aproape 50% din vanzari fiind realizate prin intermediul programului de reinnoire a parcului auto national.

Pe plan international, livrarile au atins in 2011 nivelul de 297.144 de unitati, principalele piete de export fiind Franta si Germania, se arata in document.

Conform raportului de gestiune al Consiliului de Administratie pentru 2010, Dacia a vandut in acel an un numar de 342.290 de vehicule.

Numarul mediu de angajati ai companiei a scazut in 2011 de la 13.823 la 13.652 de angajati. Cheltuielile cu taxele si salariile au avansat in 2011 de la 743,6 milioane lei la 856,5 milioane lei, acestea incluzand si costurile indeminizatiilor compensatorii pentru salariatii care si-au incheiat activitatea in cursul anului.

Portofoliul companiei include autovehicule in variantele Logan, Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-up, Dacia Sandero si Dacia Duster, precum si piese de schimb sau de prim montaj. Dacia a lansat in martie monovolumul Lodgy, primul model produs in afara Romaniei.

Renault pregateste noile generatii Sandero si Logan, care ar putea fi lansate in acest an. Modelul Logan a fost lansat pe piata in anul 2004, iar Sandero se vinde in Romania din vara lui 2008.

Dacia este a doua marca a Renault, iar Romania reprezinta a sasea piata a grupului francez.