Fuziunea a fost semnata de cei doi giganti si aprobata de Departamentul de Justitie al Statelor Unite, potrivit CNN. Noua companie are o capitalizare de peste 10 miliarde de dolari si devine astfel cel mai mare operator dupa trafic in SUA, depasind United Continental Holdings.

Tranzactia, implicand exclusiv un schimb de actiuni, va fi implementata ca parte a planului de reorganizare a American Airlines, aflata in prezent sub protectia legii falimentului in SUA.

Compania formata prin fuziunea celor doi giganti ai aviatiei va opera sub brandul American Airlines, insa cel care se va afla la conducere va fi, cel mai probabil, Doug Parker, actualul sef al US Airways. In ciuda faptului ca US Airways nu este o companie foarte mare, firma a prosperat in ultimii ani. In 2012 a raportat profit record de 637 milioane de dolari.

Noul operator de zbor are o flota de peste 900 avioane, in jur de 3.200 de zboruri pe zi si numara aproape 95.000 de angajati.

Fuziunea aduce American Airlines mai aproape de compania rivala, Delta Airlines, a carei valoare de piata este estimata in prezent la 11 miliarde de dolari. In schimb, din cauza faptului ca firma mama a American Airlines a depus actele pentru faliment in urma cu mai bine de un an, creditorii vor continua sa detina 72% din companie.

Fuziunea reprezinta ultimul pas al unui proces de consolidare pe piata din SUA, care ar fi dominata, astfel, de patru operatori importanti - noua companie, United Continental, Delta Air Lines si Southwest Airlines.